سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویزای کادر درمان آلمان

با توجه به نیاز کشور آلمان به نیروهای پزشکی و درمانی و ارائه تهسیلات به کادر درمان، مهاجرت کادر درمان به آلمان و ویزای کادر درمان آلمان نظر متقاضیان بسیار زیادی را به سمت خود جلب کرده است. با افزایش میانگین سنی مردم آلمان، این کشور نیاز زیادی به پرسنل پرستاری و کادر پزشکی مجرب دارد. به همین جهت سیاست های مهاجرتی کشور آلمان زمینه مهاجرت کادر درمان به آلمان را فراهم نموده است.

مهاجرت به آلمان از طریق برنامه ی کادر درمانی

کشور آلمان جهت تکمیل کادر درمانی خود در رشته های ذیل اقدام به جذب نیروی کار میکند:

رشته های که شامل ویزای کادر درمان آلمان میشوند مانند: پزشکی بیهوشی، فیزیوتراپی، فیزیولوژی پزشکی، پاتولوژی (آسیب‌شناسی)، پرستاری، طب اورژانس، پزشکی خانواده، پزشکی مولکولی، پزشکی قانونی، پزشکی پوست، تغذیه و رژیم‌درمانی، جراحی عمومی، جراحی کلیه و مجاری ادراری، جراحی مغزواعصاب، چشم‌پزشکی، خون‌شناسی، داروسازی، دارورسانی، دامپزشکی، دندانپزشکی، رادیولوژی، روان‌پزشکی، روماتولوژی، زنان و زایمان، ژنتیک، میکروب شناسی، طب سنتی، طب فیزیکی و توانبخشی، طب کار / بهداشت حرفه‌ای، پزشکی عفونی، علوم آزمایشگاهی، پزشکی غدد، پزشکی قلب و عروق، پزشکی کلیه و مجاری ادراری، پزشکی گوارش و کبد، پزشکی گوش، حلق و بینی، مامایی، مدارک پزشکی، کالبدشناسی/علوم تشریحی، طب هوانوردی و هوافضا.


مزایای ویزای کادر درمان آلمان

مزایای ویزای کادر درمان آلمان

این نکته در باره ویزای کادر درمان آلمان قابل ذکر است که با داشتن این ویزا از خدماتی چون 1.دریافت بالاترین حقوق در کل اتحادیه اروپا، امکان 2.همراهی خانواده، اخذ 3.اقامت دائم، 4.تحصیل رایگان فرزندان، 5.خدمات درمانی رایگان و… برخوردار خواهید شد. در اصل این روش کم هزینه ترین و بهترین روش مهاجرت کادر درمانی به این کشور و اخذ اقامت دائم کشور آلمان است.

*نکته قابل توجه در مهاجرت کادر درمانی به آلمان این است که داشتن سطح B2 زبان آلمانی برای ارائه به سفارت آلمان در ایران الزامی است. البته داشتن این مدرک در مرحله تایید مدارک متقاضی ضروری نیست.


مراحل برنامه کادر درمانی در آلمان

مراحل برنامه کادر درمانی در آلمان

دریافت ویزای کادر درمان آلمان شامل مراحلی است که به در ادامه درباره آن توضیح داده خواهد شد. به طور کلی این برنامه شامل مراحلی مانند: اخذ تاییدیه مدارک از وزارت بهداشت کشور آلمان، مراجعه به سفارت با داشتن مدرک B2 زبان آلمانی جهت اخذ ویزا، ورود به خاک آلمان با فرصت دوساله کار موقت ، اخذ سطح C1 زبان آلمانی و شرکت در آزمون های پزشکی، اخذ مجوز دائم فعالیت درمانی در خاک آلمان.


تایید مدارک توسط وزارت بهداشت کشور آلمان

تایید مدارک توسط وزارت بهداشت کشور آلمان

در اولین مرحله از دریافت ویزای کادر درمان آلمان باید مدارک حرفه ای و تحصیلی شخص متقاضی که در رسته های شغلی ذکر شده هستند به وزارت بهداشت کشور آلمان ارسال شده و تاییده آنها صادر شود. این مرحله به صورت کامل با پشتیبانی کارشناسان گروه مهاجرتی اپلای من انجام میشود. پروسه تایید مدارک توسط وزارت بهداشت کشور آلمان در حدود 5 الی 6 ماه به طول می انجامد و در اصل یکی از مهمترین بخش های فرایند کلی مهاجرت کادر درمان به آلمان می باشد.

پس از تایید مدارک نوبت به دریافت (job offer) یا پیشنهاد شغلی از کارفرمای آلمانی میباشد که این امر کاملا توسط وکلای گروه مهاجرتی اپلای من انجام خواهد پذیرفت. پس از دریافت پیشنهاد شغلی نوبت به مراجعه به سفارت آلمان برای اخذ ویزای کاری خواهد رسید میرسد.

*این نکته در ویزای کادر درمان آلمان قابل ذکر است که بنا به نظر کارفرما، متقاضی باید از 1 تا 3 سال سابقه کاری در حیطه درمانی داشته باشد.


ارتقاء سطح زبان و آزمون پزشکی

متقاضیان پس از ورود به خاک آلمان تا 2 سال مجوز فعالیت موقت خواهند داشت و میتوانند مشغول به کار درمانی در رسته شغلی خود شوند. در این مدت 2 ساله متقاضیان ویزای کادر درمان آلمان موظفند حین کار به ارتقاء سطح زبان آلمانی خود بپردازند و شش ماه فرصت دارند تا مدرک C1 زبان آلمانی را اخذ کنند. این شش ماه از زمان ورود به خاک آلمان محاسبه میشود.

همچنین متقاضیان باید حداکثر تا پایان سال دوم در آزمون آپروباسیون (APPROBATION) شرکت کنند تا مجوز دائم فعالیت درمانی در کشور آلمان را کسب کنند. پس از قبولی در آزمون درمانی کشور آلمان متقاضیان ویزای کادر درمان آلمان مجوز دائم فعالیت در حیطه درمانی در کشور آلمان را خواهند داشت.

لازم به ذکر است که متقاضیان از لحظه ورود به خاک آلمان اجازه فعالیت درمانی خواهند داشت و صرفا تداوم این مجوز منوط به ارتقاء سطح زبان آلمانی و قبولی در آزمون آپروباسیون خواهد بود.


نکاتی درباره ویزای کادر درمان آلمان

همانطور که اشاره شد امکان همراهی خانواده متقاضیان وجود دارد. این همراهی با این شرایط میسر است که متقاضی اصلی پس از سه ماه فعالیت شغلی در خاک آلمان امکان پیوست خانواده خود را خواهد داشت.

این روش یکی از کم هزینه ترین روش ها برای مهاجرت کادر درمانی به اتحادیه اروپا به شمار می‌آید که از پیچیدگی کمتری نیز برخوردارد است.

شرایط ذکر شده ممکن است با توجه به ایالت مد نظر تا حد کمی دستخوش تغییر شود. شما میتوانید جهت آگاهی کامل تر از شرایط ویزای کادر درمان آلمان با کارشناسان گروه مهاجرتی اپلای من تماس بگیرید.


اخذ اقامت کشور آلمان

همانند اکثر کشورهای اروپا، اشخاص پس از یافتن شغل و فعالیت حداقل دو سال در آن میتوانند برای کسب اقامت کشور مذکور اقدام کنند. پروسه ویزای کادر درمان آلمان نیز از این قائده مستثنی نیست و در صورت موفق شدن در این پروسه، در ادامه آن میتوانید اقدام به کسب اقامت کشور آلمان کنید.

مشاوران گروه مهاجرتی اپلای من میتوانند به شما در تمام مراحل ویزای کادر درمان آلمان مشاوره لازم را ارائه دهند و در صورت تمایل میتوانید برای اطلاعات بیشتر با گروه مهاجرتی اپلای من تماس بگیرید.


مقالات پیشنهادی:

ویزای کادر درمان دانمارک

ویزای کادر درمان سوئد

ویزای جستجوی کار آلمان (JOB SEEKER)

مهاجرت تحصیلی به آلمان