سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معرفی برترین دانشگاه های دنیا

در این مقاله به معرفی برترین دانشگاه های دنیا خواهیم پرداخت. اخذ مدرک از دانشگاه، برای اکثریت افراد یک امتیاز ویژه اجتماعی محسوب می شود که در جایگاه اجتماعی، حرفه ای و شغلی آنها تاثیر بسزایی دارد. اما آنچه موجب اعتبار مدرک اخذ شده می شود، دانشگاهیست که آن مدرک را صادر کرده است. پارامترهای زیادی برای سنجش و رتبه بندی در جهان وجود دارد، اعم از کیفیت اساتید، مدرسین و دانشجویان، بورسیه ها، داوطلبان ورود به دانشگاه، نحوه‌ی پذیرش دانشجویان ، تنوع رشته های دانشگاهی و موارد دیگر، که می توان خلاصه گفت کیفیت تدریس و کیفیت تحقیقات از مهمترین پارامترهاست. بر این اساس 12 دانشگاه از برترین دانشگاه های دنیا طبق تحقیقات موسسه “تایمز هایر ادوکیشن” را برای ادامه تحصیل درخارج، به شما معرفی می کنیم.


موسسه فناوری کالیفرنیای آمریکا

برترین دانشگاه های دنیا

موسسه فناوری کالیفرنیای آمریکا، در سال 1981 میلادی در پاسادنا ایالت کالیفرنیا، تاسیس شده است. در سال های 2016 و 2017 بخاطر امتیاز بالای کیفیت تدریس 95.6 و کیفیت تحقیقات 97.6 ، عنوان بهترین دانشگاه دنیا را به خود اختصاص داده است.

این موسسه درآمد سرشاری از صنعت، تحقیقات و ارجاع تحقیقات علمی دارا می باشد و آزمایشگاه پسرانه جت، که متعلق به ناسا است تحت اداره این موسسه فناوری کالیفرنیای آمریکا قرار دارد. در حوزه علوم مهندسی برترین دانشگاه دنیا می باشد و در سایر رشته ها هم موسسه فناوری کالیفرنیا در دنیا یک برند می باشد.

از جمله دانش آموختگان ایرانی این دانشگاه می توان به آقایان کمال‌الدین جناب و مرتضی قریب اشاره کرد.


اکسفورد

برترین دانشگاه های دنیا

آکسفورد در سال 1096 میلادی در شهرآکسفورد انگلستان تاسیس شده است و یکی از مهمترین دانشگاه های اروپا و دومین دانشگاه دنیا است. آکسفورد محل تحصیل بسیاری از رهبران سیاسی دنیا بوده که 26 نفر از آنها در ادوار مختلف نخست وزیر انگلستان شدند. امتیاز کیفیت تدریس آکسفورد 86.5 و کیفیت تحقیقات 98.9 می باشد.

آکسفورد برترین دانشگاه برای تحصیل در اروپا است.


استنفورد

برترین دانشگاه های دنیا

استنفورد در سال 1981 میلادی در نزدیکی سانفرانسیسکو ایالت کالفرنیا افتتاح شد و تا کنون افراد بزرگی از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند. از جمله موسسان شرکت های جهانی گوگل، یاهو، اینستاگرام، نایک و همچنین 60 برنده جایزه نوبل و 7 برنده ی مدال فیلدز، یا از دانشجویان استنفورد یا جزوی از استادان و کارکنان آن بودند.

امتیاز کیفیت تدریس استنفورد 92.5 و کیفیت تحقیقات 98.9 می باشد.


کمبریج

برترین دانشگاه های دنیا

کمبریج در سال 1209 میلادی در کنار رودخانه کم انگلستان تاسیس شده و سومین دانشگاه قدیمی جهان می باشد. این دانشگاه 31 دانشکده و بیش از 150 دپارتمان دارد. دانشمندان و افراد مشهوری نظیر آیزاک نیوتن ، چارلز داروین ، استیون ویلیام هاوکینگ دراین دانشگاه تحصیل کرده اند.

امتیاز کیفیت تدریس کمبریج 88.2 و کیفیت تحقیقات 96.7 می باشد.  


موسسه فناوری ماساچوست

برترین دانشگاه های دنیا

موسسه فناوری ماساچوست در سال 1861 میلادی در شهرکمبریج ایالت ماساچوست آمریکا تاسیس شد. این دانشگاه به ام آی تی مشهور می باشد و مهمترین مرکز تحقیقاتی آمریکا و برترین دانشگاه مهندسی جهان است و دارای 5 دانشکده اصلی و 32 گروه آموزشی می باشد.

موسسه فناوری ماساچوست تا کنون موفق به کسب 80 جایزه نوبل و 47 مدال ملی آمریکا توسط دانشجویان و پژوهشگران خود شده است. امتیاز کیفیت تدریس موسسه فناوری ماساچوست  89.4 و کیفیت تحقیقات 88.6 می باشد. 


هاروارد

برترین دانشگاه های دنیا

هاروارد در سال 1631میلادی درکمبریج ایالت ماساچوست آمریکا تاسیس شد. قدیمی ترین دانشگاه آمریکا و ثروتمندترین دانشگاه جهان می باشد. دارای 9 دانشکده و 160رشته تحصیلی می باشد، مارک زاکربرگ موسس فیسبوک و 9 تن از روسای جمهور آمریکا از جمله تئودور روزولت ، جان اف کندی، جورج بوش و باراک اوباما در هاروارد تحصیل کرده اند.

امتیاز کیفیت تدریس هاروارد 83.6 و کیفیت تحقیقات 99 می باشد.   

پرینستون

برترین دانشگاه های دنیا

پرینستون درسال 1756 میلادی در ایالت نیوجرسی آمریکا شروع به فعالیت نمود. دانشگاه پرینستون در طول فعالیت دانشگاهی خود بزرگترین دانشمندان ریاضی و فیزیک از جمله آلبرت انیشتن را به دنیا معرفی کرده است و موفق به کسب 65 جایزه نوبل، 15مدال فیلدز و 13 جایزه تیورینگ توسط دانشجویان ، اساتید و پژوهشگران خود شده است.

امتیاز کیفیت تدریس پرینستون 85.1 و کیفیت تحقیقات 90.1 می باشد.     


کالج سلطنتی لندن

کالج سلطنتی لندن در مرکز شهر لندن واقع است. این دانشگاه از معتبرترین دانشگاه های اروپا و جهان در مهندسی، علوم پزشکی و اقتصاد است. 51 درصد دانشجویان کالج سلطنتی لندن از سایرکشورهای جهان می باشند.

امتیاز کیفیت تدریس کالج سلطنتی لندن 83.3 و کیفیت تحقیقات 88.5 است.   


موسسه تکنولوژی فدرال سوئیس

برترین دانشگاه های دنیا

موسسه تکنولوژی فدرال سوئیس، درسال 1855 میلادی در زوریخ شروع به فعالیت نمود. درحال حاضر در بین 6 دانشگاه برتر علوم مهندسی در جهان قرار دارد و در سایر رشته ها نیز یکی از معتبرین و مهمترین دانشگاه های اروپا و جهان محسوب می شود، یکی از افتخارات این موسسه حضور 23 برنده جایزه نوبل ازجمله آلبرت انیشتین بعنوان دانشجو، استاد یا پژوهشگر در موسسه تکنولوژی فدرال سوئیس است.

امتیاز کیفیت تدریس موسسه تکنولوژی فدرال سوئیس 77 و کیفیت تحقیقات 95 می باشد.


شیکاگو

برترین دانشگاه های دنیا

در ادامه معرفی برترین دانشگاه های دنیا به دانشگاه شیکاگو خواهیم پرداخت.

شیکاگو در ایالت ایلینوی آمریکا واقع است و پنجمین دانشگاه معتبر آمریکا و دهمین دانشگاه برتر جهان می باشد. شیکاگو محل تحصیل و تدریس نامداران زیادی نظیر باراک اوباما بوده و در طول عمر فعالیت خود موفق به کسب 82 جایزه نوبل جهانی شده است.

امتیاز کیفیت تدریس شیکاگو 77 و کیفیت تحقیقات 95 می باشد.


جانز هاپکینز

جانز هاپکینز، در سال 1886میلادی در شهر بالتیمور ایالت مریلند شروع به فعالیت نمود. این دانشگاه قدیمی ترین و معتبرترین دانشگاه تحقیقاتی آمریکا و یکی از برترین دانشگاه های تحقیقاتی دنیا است. جانز هاپکینز تا کنون موفق به کسب 37 جایزه نوبل توسط اساتید، دانشجویان، دانش آموختگان یا پژوهشگران خود شده که 18جایزه نوبل در زمینه فیزیولوژی و پزشکی بوده، دانشسرای پزشکی و بیمارستان وابسته آن شهرت جهانی دارند و در چند دهه اخیر این بیمارستان یکی از سه بیمارستان برتر جهان بوده است.

امتیاز کیفیت تدریس جانز هاپکینز 77.6 و کیفیت تحقیقات 90 می باشد.


ییل (Yale)

برترین دانشگاه های دنیا

دانشگاه ییل درسال 1701 میلادی در نیوهیون ایالت کنتیکت آمریکا تاسیس شد. ییل از معتبرین دانشگاه های دنیا است، افراد نامداری در دانشگاه ییل تحصیل کرده اند از جمله چند تن از روسای جمهور و سیاستمداران نامی آمریکا نظیر بیل کلینتون، جرج دبلیو بوش ، جان کری و افراد دیگری مانند جرالد فورد، ساموئل مورس، جودی فاستر، فرید زکریا، مریل استریپ و اندرسون کوپر که همگی از مشاهیر علمی، صنعتی و هنری دنیا هستند.

امتیاز کیفیت تدریس ییل 86.5 و کیفیت تحقیقات 87.8 می باشد.


کالفرنیا برکلی

کالفرنیا برکلی، در سال 1868 در شهر برکلی سانفرانسیسکو در ایالت کالیفرنیای آمریکا تاسیس شد. دانشگاه  برکلی دارای 12 دانشکده و 160 رشته در مقطع لیسانس، 88 رشته مقطع فوق لیسانس و 7 رشته در مقطع دکتری است. برکلی در دهه 1960 بخاطر تظاهرات دانشجویی در مخالفت با جنگ ویتنام شهرت یافت. در چند دهه اخیر فعالیت علمی و تحقیقاتی دانشجویان برکلی بسیار چشمگیر بوده و تیم های ورزشی این دانشگاه به خرس های طلایی شهرت دارند.

امتیاز کیفیت تدریس برکلی  80.4 و کیفیت تحقیقات 91.9 می باشد.


برای مطالعه بیشتر در باره دانشگاه های برتر دنیا اینجا کلیک کنید.

گروه مهاجرتی اپلای من

گروه مهاجرتی اپلای من، افتخار دارد با کادری مجرب و توانمند در انجام امور ویزاهای تحصیلی و کاری در حوزه بین المللی، شرایط اعزام و اقامت افراد دانشجو و جویای کار را در اروپا، آمریکای شمالی و استرالیا به نحو آسان و سریع فراهم آورد.

اطمینان خاطر داشته باشید با خدماتی که گروه مهاجرتی اپلای من ارائه می دهد شما یک گام به تحقق آرزوها و اهدافتان نزدیک نمی شوید، بلکه فقط یک گام تا رسیدن به آرزو و هدف فاصله دارید.