سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تحصیل پزشکی در چین

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چین

تحصیل پزشکی در چین؛ برای سالهای متمادی چین به عنوان یک تمدن باثبات شناخنه میشود، و از نظر علمی از بسیاری از کشور ها رتبه های بالاتری داشته است. نکته قابل توجه این است که دانشجویان برای ورود به دانشگاه های چین بر خلاف کشور های دیگر، اجباری به دوره های زبان، پیش پزشکی و آزمون ورودی ندارد، به همین دلیل پزشکی در چین در مقاسیه با روسیه ترکیه هند مجارستان و دیگر کشورها امتیازات و مزایایی بیشتری دارد.

نکته قبل ذکر دیگر اینکه وزارت بهداشت ایران به تازگی دانشگاه های دارای رتبه(Q.S) چین را مورد تایید ارزیابی میکند. رشته های پزشکی و دندانپزشکی در چین معمولا 6 سال و به دو زبان برگزار میشود.

حالت اول 2سال ابتدائی انگلیسی 2 سال میانی انگلیسی-چینی 2 سال آخر چینی
حالت دوم 4سال اول انگلیسی سال پنجم انگلیسی-چینی سال آخر چینی

شروع سال تحصیلی در دانشگاه های پزشکی چین از ماه سپتامبر / اکتبر می باشد و مهلت ثبت نام و ارسال مدارک تا پایان ماه جولای می باشد. شهریه هر سال از 4000 دلار تا 7000 دلار بسته به نوع دانشگاه و شهر متفاوت می باشد.

مزایای تحصیل پزشکی درچین

تحصیل پزشکی در چین

چین به عنوان یکی از قدیمی ترین تمدنها در جهان شناخته شده است، و با داشتن فرهنگ و پیشینه قوی و عمیق در زمینه پزشکی، امروزه به سرعت تبدیل به مقصد دانشجویان بین المللی مشتاق به تحصیل علم پزشکی شده است.

کشور چین به جهت تضمین کیفیت آموزشی بالا و استاندارد به دانشجویان خارجی اقدام به وضع قوانین کنترل کیفیت در زمینه رشته پزشکی عمومی به زبان انگلیسی برای دانشجویان خارجی کرده است و هر ساله این قوانین را بازنگری میکند و دانشگاه هایی که در لیست واجد شرایط این قوانین نباشند مجازبه ثبت نام دانشجویان خارجی برای رشته پزشکی به زبان انگلیسی نیستند.

امروزه دانشجویان زیادی چین را به عنوان مقصد خود برای تحصیل علم پزشکی انتخاب میکنند.

شرایط برای هر نوع آزمون پزشکی برای اخذ مجوز 

تحصیل پزشکی در چین

اکثر دانشگاه های پزشکی دولتی تحت نظارت دولت چین فعالیت میکنند.تمامی این دانشگاهها را سازمان بهداشت جهانی تائید میکند.یعنی فارغ التحصیلان میتوانند در آزمونهای پزشکی ملی مانند MCI,PMDC,USMLE,PLAB,HPCSA,SCHS,etc شرکت کنند و مدرک آنها در سراسر دنیا مورد تائید است.

دانشجویان پزشکی پس از گذراندن تمام واحد های آموزشی وقبولی در آزمون پایانی دانشگاه، مدرک فارغ التحصیلی پزشکی رادریافت خواهند کرد و با مراجعه به سفارت کشور خود در چین میتوانند تائید آن را بگیرند.

در طی دوره کارآموزی، دانشجویان می توانند تجربه خوبی در زمینه بالینی در بیمارستان های دولتی در کنار بسیاری از متخصصان داشته باشند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر برای تحصیل در چین این مطلب را بخوانید.


همتراز با تحصیلات تکمیلی پزشکی غرب

تحصیل پزشکی در روسیه

تعداد زیادی از دانشگاههای پزشکی چین دارای رنکینک جهانی هستند و امر پزشکی مدرن دارای شهرت خوبی در دنیا میباشد.رشته پزشکی سالها است که در چین به زبان انگلیسی تدریس میشود و بسیاری از فارغ التحصیلان یا در حال گذراندن تحصیلات تکمیلی خود در چین هستندو یا به عنوان پزشک درکشور خود به راحتی مشغول کارند.

تسهیل در صدور پذیرش برای دانشجویان خارجی:

در مقابل کشورهائی مانند انگلستان،امریکا،اروپا امکان ثبت نام در دانشگاههای پزشگی چین بیشتر است. به علاوه تحصیل در رشته پزشکی در چین بسیار ارزانتر از دیگر کشورها است . شما با انتخاب چین از رقابت تنگاتنگی که در دیگر کشورها وجود دارد خودتان را نجات میدهید و در ضمن مراحل اخذ پذیرش بسیار راحتی پیش روی شما خوواهد بود.

هزینه زندگی و شهریه پایین

تحصیل پزشکی در چین

تحصیل رشته پزشکی در چین به مراتب و تا 70 درصد از انگلستان یا امریکا ارزانتر است است. به عنوان مثال رشته پزشکی درامریکا بدون 4 سال ابتدایی دوره پیش پزشکی حدود 200.000-160.000 دلار هزینه دارد.در حالی که شما میتوانید دوره کامل 6 ساله را با هزینه ای حدود 50.000-30.000 دلار بگذرانید.در مقایسه با دیگر کشورها هم شهریه ها در چین خیلی به صرفه تر است.چرا که وزارت بهداشت چین به اساتید دانشگاه کمک هزینه میدهد و هزینه تدریس در این دانشگاهها به نسبت پائین می اید و برای دانشجویان خارجی خیلی به صرفه تر است.

شهریه دانشگاه ها سالانه حدود 5000دلار است.

تحصیل پزشکی در چین در محیطی بین المللی

از آنجائی که هرسال بر تعداد دانشجویان خارجی در چین افزوده میشود، این کشور با سرعت چشمگیری در حال بین المللی شدن است. هنگام تحصیل در چین شما با دانشجویانی از کشورهای مختلف جهان روبرو میشوید و شما علاوه بر فراگرفتن فرهنگ های بین المللی مختلف میتوانید با فرهنگ سنتی چین هم آشنا شوید چرا که بیشتر کشورها در دانشگاهها نماینده دارند.

تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در چین6سال زمان میبرد.

تعداد زیاد بیمارستانها با کیفیت بالا برای گذراندن دوره انترنی

تحصیل پزشکی در چین
  • تمام دانشگاههائی که مجازبه ثبت نام دانشجویان خارجی هستند،باید حداقل استاندارهائی را که وزارت علوم چین تعیین کرده است و در مقدمه مقاله گفته شد را دارا باشند. بیمارستانهای وابسته به دانشگاه که دانشجویان دوره انترنی را در آنجا میگذرانند باید دارای سطح الف باشند ،ودارای تجهیزات پزشکی با استاندارهای جهانی و تخت کافی برای بیماران باشند.
  •  چین پر جمعیت ترین کشور دنیاست و از همین رو دلیل بازار پزشکی چین به سرعت در حال پیشرفت است وبه زودی یکی از بزرگترین بازارهای پزشکی در دنیا خواهد شد.
  •  آب و هوای چین منطقه به منطقه متفاوت است و هر دانشگاهی زیبائی خاص خود را در فصول مختلف دارد.
  • دانشجویان میتوانند از زندگی در فضای دانشگاه لذت ببرند. دانشگاهها برای اینکه فرهنگ و سنن با شکوه و جذاب چین را به دانشجویان معرفی دهند،فعالیت های متنوع زیادی را برای آنان برنامه ریزی میکنند .دانشجویان نه تنها با تاریخ وفرهنگ چین آشنا میشوند،بلکه میتوانند با روحیه نسل جدید چین هم آشنا شوند.

تحصیل در جامعه ای با امنیت بالا

تحصیل پزشکی در چین

چین کشوری صلح آمیز ودارای امنیت بالایی است. دولت چین برای حفظ امنیت و آرامش مردم و اجتماع چین ،قوانین سختی را برای جرائم اعمال میکند.برطبق آمار رسمی نرخ جرائم در چین هر ساله رو به کاهش است.در عین حال دولت چین برای حفظ امنیت و آرامش دانشجویان خارجی حفاظت های خاصی را برای آنان اندیشیده است.

اطلاعات کلی از هزینه های زندگی و تحصیل MBBS  در دانشگاه پزشکی چین

  • شهریه دانشگاه های پزشکی : حدود 30000 تا 40000 یوآن
  • هزینه درخواست ثبت نام : 800 یوآن
  • معاینات پزشکی : حدود 600 یوآن
  • اجازه اقامت : حدود 800 یوآن
  • بیمه درمانی : 600 یوآن
  • هزینه خرید کتاب: حدود 3.000 یوآن

توجه کنید که هزینه های فوق به صورت تقریبی است و با توجه به دانشگاه ها و شهرهای مختلف این هزینه ممکن است متفاوت باشد.

هزینه حمل و نقل عمومی در چین : از 2یوآن تا 5 یوآن  هزینه هتل در چین البته بستگی به کیفیت از200 تا 700 یوآن متغییر است.

کرایه یک خانه تک خوابه بسته به شهر از 1500 تا 4000 یوآن در ماه متغییر است خدمات رفاهی (برق، گاز، آب) حدود 100 تا 400 یوآن در ماه )


تحصیل پزشکی در چین در دانشگاه ژیجیانگ

دانشگاه ژیجیانگ چین ازجمله معروفترین دانشگاه های جهان و دارای رتبه 165 در جهان در فهرست QS می باشد. دوره پزشکی در این دانشگاه 6 سال و نیمه بوده و به زبان انگلیسی آموزش داده می شود. علاقمندان باید به زبان انگلیسی مسلط باشند اما داشتن مدرک زبان  IELTS در زمان اخذ پذیرش ضروری نیست. بر اساس مصوبه وزارت بهداشت مدرک تمامی دانشگاه هایی که در جمع 1000 دانشگاه برتر فهرست QS قرار دارند معتبر می باشد.


مدارک لازم جهت اخذ پذیرش در دانشگاه های پزشکی چین

  • ترجمه ریز نمرات دیپلم و پیش دانشگاهی به زبان انگلیسی
  • ترجمه اصل دیپلم یا گواهی دیپلم به زبان انگلیسی
  • ترجمه اصل یا گواهی پیش دانشگاهی به زبان انگلیسی
  • پاسپورت معتبر
  • مدرک زبان ( ارائه گواهی زبان از آموزشگاه )
  • گواهی موجودی بانک
  • عکس پرسنلی
  • ترجمه عدم سوء پیشینه

حداقل شرایط لازم برای تحصیل پزشکی در چین:

  •  داشتن یک دوره تحصیلی برابر با فارغ التحصیلی دبیرستان های چین
  • معدل بالاتر از B+ 70 یا متوسط آن و برابر آن.
  • متقاضیان باید شهروندان غیر چینی با گذرنامه معتبر،بالای 18 سال و زیر30 سال باشد.
  • از کشورهای انگلیسی زبان با نمره IELTS 6.0 و یا TOEFL به نمره 530 باشند.

مقالات پیشنهادی:

مهاجرت به چین

تحصیل در چین

کار در چین