سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویزای کادر درمان دانمارک

مهاجرت به دانمارک از طریق برنامه ی کادر درمانی

کشور دانمارک جهت تکمیل کادر درمانی خود در رشته های پزشکی, دندانپزشکی, دارو سازی, پرستاران و کلیه ی افرادی که به نحوی در کادر درمانی فعالیت دارند اقدام به جذب نیرو تحت شرایط خاصی کرده است. گروه مهاجرتی اپلای من در ادامه این مقاله تلاش دارد تا به صورت خلاصه و کاربردی به توضیح مدارک مورد نیاز و مراحل اخذ ویزای کادر درمان دانمارک بپردازد.


مزایای ویزای کادر درمان دانمارک

مزایای ویزای کادر درمان دانمارک

این نکته در باره ویزای کادر درمان دانمارک قابل ذکر است که با داشتن این ویزا 1. ازهمان ابتدا امکان اخذ اقامت بلند مدت برای تمامی اعضای خانواده وجود دارد. 2. فرزندانتان می توانند بصورت رایگان در دانمارک تحصیل کنند. 2. بعد از 5 سال می توانید پاسپورت سوئدی دریافت کنید.

مزیت اصلی و مهمتر ویزای کادر درمان دانمارک این است که این روش در ابتدای کار نیازی به مدرک زبان ندارد و در صورت تمایل دوره زبان در کشور دانمارک برای افراد برگزار می شود و می توانند بدون داشتن مدرک زبان برای اقامت در دانمارک اقدام کنند.


مراحل برنامه کادر درمانی دانمارک

مراحل برنامه کادر درمانی دانمارک

دریافت ویزای کادر درمان دانمارک شامل مراحلی است که به در ادامه درباره آن توضیح داده خواهد شد. به طور کلی این برنامه شامل مراحلی مانند: اخذ تاییدیه از مرجع حفظ ایمنی و سلامت بیمار کشور دانمارک، اثبات تمکن مالی، ارزیابی مدرک تحصیلی، یادگیری زبان دانمارکی و گذراندن آزمون زبان، و در نهایت اخذ مجوز و یافتن شغل.


تایید مدارک توسط وزارت بهداشت کشور دانمارک

تایید مدارک توسط وزارت بهداشت کشور دانمارک

در اولین مرحله از دریافت ویزای کادر درمان دانمارک باید مدارک حرفه ای و تحصیلی شخص متقاضی به وزارت بهداشت کشور دانمارک ارسال شده و تاییده آنها صادر شود. این امکان وجود دارد تا این مرحله به صورت کامل و با پشتیبانی گروه مهاجرتی اپلای من انجام شود. در صورت تایید مدارک توسط وزارت بهداشت دانمارک توسط سفارت دانمارک در تهران به شما ویزایی سه ساله جهت اخذ مجوز فعالیت حرفه ای در کشور دانمارک اعطا می شود تا مجوز دائمی کار در دانمارک را کسب کنید.

در مرحله بعد با اثبات تمکن مالی مورد نیاز میتوانید برای طی مراحل بعدی وارد خاک دانمارک شوید. مقدار تمکن مالی مورد نیاز به شرح ذیل است:

  • شخص متقاضی بدون همراه : 36500 کرون
  • متقاضی به همراه همسر : 73000 کرون
  • متقاضی به همراه همسر و فرزندان : 87500 کرون
  • متقاضی به همراه فرزندان بدون همسر  : 73000 کرون

اخذ پذیرش و گذراند دوره زبان دانمارکی

پس از تایید شدن مدارک متقاضی توسط وزارت بهداشت کشور دانمارک این امکان وجود دارد تا متقاضی اقدام به دریافت پذیرش دوره زبان در خاک دانمارک کند. این نکته در پروسه اخذ ویزای کادر درمان دانمارک قابل ذکر است که از آنجایی که برای این دوره شرط زبانی تعریف نشده پس تنها مدرک مورد نیاز برای اخذ پذیرش دوره زبان صرفا تاییدیه وزارت بهداشت کشور دانمارک است که خود مدارک و ملزومات خود را میطلبد است. متقاضی میتواند در داخل ایران و یا در کشور دانمارک به گذراندن دوره زبان بپردازند تا برای آزمون زبان دانمارکی 3 و کسب حداقل امتیاز 7 از 10 آماذه شوند. در صورت تمایل به گذراندن دوره زبان در کشور دانمارک مطلع باشید که این آزمون در ماه های می تا ژوئن و نوامبر تا دسامبر برگزار میشود.


طی دوره های کارآموزی و کسب پروانه شغلی

به منظور ارزیابی و آمادگی متقاضیان برای فعالیت در رسته های درمانی در کشور دانمارک ، اشخاص موظف‌اند پس از دوره زبان، از شش ماه تا یک سال به کارآموزی مشغول شوند(حداقل به مدت 6 ماه و 30 ساعت کار در هفته) تا در انتهای دوره کارآموزی و دریافت رضایت از مراجع ذیصلاح موفق به کسب مجوز فعالیت شوند.

با کسب مجوز فعالیت متقاضیان ویزای کادر درمان دانمارک میتوانند به فعالیت و جست و جوی شغل در حیطه درمان بپردازند و به عنوان پزشک، پرستار و.. در کشور دانمارک مشغول به کار شوند.


نکات مهم درباره ویزای کادر درمان دانمارک

  • با داشتن اجازه اقامت در دانمارک می توانید در دوره های زبان دانمارکی شرکت نمایید. شهرداری منطقه محل سکونت شما موظف است دوره های زبان دانمارکی را به شما ارائه کرده و یا شما را به آموزشگاه های زبان معرفی کند و همچنین بخشی از هزینه های دوره زبان دانمارکی شما را متقبل شود.
  • متقاضیان در طول دوره زبان اجازه کار پاره وقت به مدت 20 ساعت در هفته دارند همچنین همسر متقاضی اجازه کار تمام وقت را دارا می باشد.
  •  متقاضیان می توانند همسر و فرزندان زیر 18 سال خود را نیز به همراه ببرند و در طول مدت اقامت خدمات درمانی و تحصیلی جهت خانواده رایگان می باشد.
  • متقاضیان در طول دوره کارآموزی حقوق دریافت میکنند.

اخذ اقامت دانمارک

مانند اکثر کشورهای اروپا اشخاص پس از یافتن شغل و فعالیت حداقل دو سال در آن میتوانند برای کسب اقامت کشور مذکور اقدام کنند. پروسه ویزای کادر درمان دانمارک نیز از این قائده مستثنی نیست و در صورت موفق شدن در این پروسه، در ادامه آن میتوانید اقدام به کسب اقامت کشور سوئد کنید.

مشاوران گروه مهاجرتی اپلای من میتوانند به شما در تمام مراحل ویزای کادر درمان دانمارک مشاوره و کمک ارائه دهند. در صورت تمایل میتوانید برای اطلاعات بیشتر با گروه مهاجرتی اپلای من تماس بگیرید.


مقالات پیشنهادی:

مهاجرت به دانمارک

کار در دانمارک