سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویزای کادر درمان سوئد

استقبال کشور سوئد از نیرو های درمانی ، خدمات شهروندی و کمبود نیروی پزشکی و به طبع آن نیاز بیش از پیش و رونق بازار نیروهای درمانی سوئدسبب شده تا متقاضیان دریافت ویزای کادر درمان سوئد رو به افزایش بگذارد. دریافت ویزای کادر درمان سوئد دارای شرایط خاصی برای رشته ها و 21 تخصص پزشکی میباشد که در صورت داشتن یا فراهم کردن آن شرایط امکان اخذ این نوع ویزا را خواهید داشت.

مهاجرت به سوئد از طریق برنامه ی کادر درمانی

کشور سوئد جهت تکمیل کادر درمانی خود در رشته های ذیل اقدام به جذب نیروی کار میکند که دارای برنامه ویژه ای است.

رشته های که شامل برنامه ی کادر درمانی میشوند مانند: شنوایی سنجی، زیست پزشکی، بهداشت دهان و دندان، دندان پزشک، متخصص تغذیه، پزشک عمومی، فیزیک پزشکی، مامایی، پرستار، بینایی سنجی، داروسازی، ارتوپدی، نسخه نویسی، فیزیوتراپ، روانشناس و رواندرمانگر، روانپزشک، رادیولوژیست و گفتار درمانی میشوند.


مزایای ویزای کادر درمان سوئد

مزایای ویزای کادر درمان سوئد

این نکته در باره ویزای کادر درمان سوئد قابل ذکر است که با داشتن این ویزا 1. ازهمان ابتدا امکان اخذ اقامت برای تمامی اعضای خانواده وجود دارد. 2. فرزندانتان می توانند بصورت رایگان در سوئد تحصیل کنند. 2. بعد از 5 سال می توانید پاسپورت سوئدی دریافت کنید.

مزیت اصلی و مهمتر ویزای کادر درمان سوئد ای است که این روش بدون نیاز به مدرک زبان می باشد و دوره زبان در کشور سوئد برای افراد برگزار می شود و می توانند بدون داشتن مدرک زبان برای اقامت در سوئد اقدام کنند.


مراحل برنامه کادر درمانی

مراحل برنامه کادر درمانی

دریافت ویزای کادر درمان سوئد شامل مراحلی است که به در ادامه درباره آن توضیح داده خواهد شد. به طور کلی این برنامه شامل مراحلی مانند: اخذ تاییدیه مدارک از وزارت بهداشت کشور سوئد، اخذ پذیرش دوره زبان، قبولی در آزمون C1 زبان سوئدی، طی کردن دوره های آمادگی قوانین درمانی، قبولی در امتحان عملی و کتبی، گذراندن دوره کارورزی و در نهایت اخذ مجوز و پروانه شغلی است.


تایید مدارک توسط وزارت بهداشت کشور سوئد

تایید مدارک توسط وزارت بهداشت کشور سوئد

در اولین مرحله از دریافت ویزای کادر درمان سوئد باید مدارک حرفه ای و تحصیلی شخص متقاضی که در رسته های شغلی ذکر شده هستند به وزارت بهداشت کشور سوئد ارسال شده و تاییده آنها صادر شود. این مرحله به صورت کامل و با پشتیبانی گروه مهاجرتی اپلای من انجام میشود. پروسه تایید مدارک توسط وزارت بهداشت کشور سوئد تا شش ماه به طول خواهد انجامید و پس آن متقاضیان میتوانند برای مرحله بعد یعنی اقدام برای اخذ پذیرش دوره زبان اقدام کنند. لازم به ذکر است که محدودیت معدل در مدارکی که به وزارت بهداشت سوئد ارائه میشود وجود ندارد.


اخذ پذیرش و گذراند دوره زبان

پس از تایید شدن مدارک متقاضی توسط وزارت بهداشت کشور سوئد این امکان وجود دارد تا متقاضی اقدام به دریافت پذیرش دوره زبان کند. این نکته در پروسه اخذ ویزای کادر درمان سوئد قابل ذکر است که از آنجایی که برای این دوره شرط زبانی تعریف نشده پس تنها مدرک مورد نیاز برای اخذ پذیرش دوره زبان صرفا تاییدیه وزارت بهداشت این کشور است. پس از کسب پذیرش دوره زبان، متقاضی برای پروسه ویزا آماده خواهد شد و برای صدور ویزا به سفارت سوئد مراجعه خواهد کرد. هزینه دوره زبان در هر سال مبلغ حدودی 10000 یورو خواهد بود و در کنار آن هزینه زندگی در سوئد برای هر سال نیز 10000 یورو است، بنابراین متقاضی باید به سفارت مبلغ 20000 یورو به عنوان تمکن مالی ارائه دهد که این مبلغ توسط سفارت ظبط نخواهد شد.

متقاضی باید ترجیحا در مدت یکسال و با کمک دوره زبان موفق به دریافت مدرک C1 زبان سوئدی شود تا مجوز ورود به مرحله بعد را کسب کند.


طی کردن دوره های قوانین درمانی ، آزمون و کسب پروانه شغلی

مرحله بعدی ویزای کادر درمان سوئد گذراندن دوره آمادگی قوانین درمانی کشور سود است که در انتها به دوره کارورزی ختم میشود. متقاضیان برای ورود به مرحله کارورزی موظف هستند تا با موفقیت در دوره شرکت کرده و در انتها در آزمون نمره قبولی کسب کنند. پس از این مرحله متقاضیان در مدتی معین به کارورزی در بیمارستان های سوئد مشغول خواهند شد که در صورت موفقیت آمیز بود آن و جمع آوری تمام مدارک مراحل قبلی موفق به کسب پروانه شغلی خواهند شد و میتوانند به یافتن کار پرداخته و در حرفه خود مشغول به فعالیت شوند.


اخذ اقامت کشور سوئد

مانند اکثریت کشورهای اروپا اشخاص پس از یافتن شغل و فعالیت حداقل دو سال در آن میتوانند برای کسب اقامت کشور مذکور اقدام کنند. پروسه ویزای کادر درمان سوئد نیز از این قائده جدا نیست و در صورت موفق شدن در این پروسه، در ادامه آن میتوانید اقدام به کسب اقامت کشور سوئد کنید.

مشاوران گروه مهاجرتی اپلای من میتوانند به شما در تمام مراحل ویزای کادر درمان سوئد مشاوره و کمک ارائه دهند. در صورت تمایل میتوانید برای اطلاعات بیشتر با گروه مهاجرتی اپلای من تماس بگیرید.


مقالات پیشنهادی:

کار در سوئد

هزینه تحصیل در سوئد

مهاجرت به سوئد

 

 

گروه مهاجرتی اپلای‌من
تهران،خیابان ولی عصر،بالاتر از ظفر،برج کیان،طبقه15
شنبه تا چهارشنبه، ساعت 9 تا 18پنجشنبه‌ها، ساعت 9 تا 14