سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویزای تحصیلی ایتالیا

امکان تحصیل کم هزینه و حتی رایگان، بهره مندی از سطح کیفیت آموزشی مطلوب، وجود دانشگاه های مطرح در سطح جهان، اخذ اقامت کشور های اتحادیه اروپا پس از تحصیل و… همه علت هایی است که متقاضیان زیادی را به سمت مهاجرت مهاجرت تحصیلی به ایتالیا سوق میدهد. اما باید توجه داشت برای تحصیل در ایتالیا مانند سایر کشور ها نیاز به داشتن ویزای تحصیلی ایتالیا دارید.

برای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا نیاز است تا ابتدا انواع ویزاهای این کشور را یشناسید و سپس با مدارک و مراحل لازم کسب آن آشنا شوید.

با توجه به مدت زمان برنامه تحصیلی دو نوع ویزای تحصیلی در ایتالیا وجود دارد: ویزای اقامت کوتاه مدت نوع C و ویزای بلند مدت نوع D .

در این مقاله درباره مراحل و مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا(نوع بلند مدت D) اطلاعاتی را در اختیار شما قرار خواهیم داد. کارشناسان گروه مهاجرتی اپلای من آماده ارائه مشاوره و راهنمایی شما در زمینه تحصیل در ایتالیا هستند.


مدت زمان صدور ویزای تحصیلی ایتالیا

زمان صدور ویزای تحصیلی ایتالیا

جهت اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا شما می بایست از مدت دریافت آن مطلع باشید. روند مهاجرت تحصیلی به کشور ایتالیا در حدود 2 تا 6 به طول می انجامد. در این میان مدت زمانی که برای دریافت ویزای تحصیلی به طول می انجامد در حدود 3 ماه می باشد.

پس منطقس است تا قبل به محض کسب پذیرش از دانشگاه مورد نظر نسبت به گرفتن وقت از سفارت ایتالیا در تهران اقدام کنید تا هرچه سریع تر واردروسه صدور ویزا شوید.

مزایای ویزای دانشجویی ایتالیا: به علت عضویت ایتالیا در بین کشور های شنگن شما میتوانید با داشتن ویزای تحصیلی ایتالیا به راحتی به کشور های مختلف اروپا سفر کنید و مضاف بر آن پس از اتمام تحصیل در ایتالیا میتوانید به راحتی برای جست و جوی کار و انعقاد قرارداد به کشور های اتحادیه اروپا مراجعه کنید.

برای آگاهی از هزینه های تحصیل در ایتالیا اینجا کلیک کنید.


مراحل و مدارک لازم برای صدور ویزای تحصیلی ایتالیا

مراحل و مدارک لازم برای صدور ویزای تحصیلی ایتالیا

پذیرش: اولین کار در راستای کسب ویزای تحصیلی ایتالیا اخذ پذیرش از یکی از دانشگاه های معتبر کشور ایتالیا میباشد. پس از کسب پذیرش میتوان نسبت به گرفتن وقت سفارت و اخذ ویزا اقدام کرد. مدارکی که بطور معمول برای کسب پذیرش از دانشگاه های کشور ایتالیا نیاز است: اصل و ترجمه مدارک مقاطع پیشین تحصیلی به همراه ترجمه آنها، گواهی زبان ایتالیایی(و یا انگلیسی برای دوره های انگلیسی زبان)، اصل و ترجمه کارت شناسایی به زبان ایتالیایی همراه تاییدیه آنها توسط وزارت امور خارجه و دادگستری، 3 عکس رنگی و فتوکپی صفحه اول پاسپورت.


مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای دانشجویی ایتالیا

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای دانشجویی ایتالیا

پس از اخذ پذیرش از دانشگاه های ایتالیا وارد مرحله اقدام برای ویزای تحصیلی میشوید. علاوه بر مدارک ذکر شده برای پذیرش نیاز به مدارک دیگری نیز برای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا نیز دارید. مدارکی از قبیل:

  1. فرم درخواست ویزای تحصیلی + 2 عکس
  2. پاسپورت به انضمام کپی صفحه اول
  3. ترجمه شناسنامه به زبان ایتالیایی
  4. ترجمه مدارک تحصیلی (مدارک مقاطع پیشین)
  5. مدرک زبان(ایتالیایی برای دوره های ایتالیایی زبان و انگلیسی برای دوره های انگلیسی زبان)
  6. کپی بلیط هواپیما و یا رزرو آن
  7. گواهی رزرو هتل در شهر دانشگاه حداقل به مدت 10 روز
  8. گردش حساب بانکی یا همان نامه تمکن مالی ( پرینت سه ماهه)
  9. نامه پذیرش تحصیلی با کپی
  10. انگیزه نامه و رزومه جهت پذیرش و ویزا
  11. مبلغ 50 یورو برای مصاحبه که به سفارت پرداخت میشود.


توضیحات تکمیلی درباره ویزای دانشجویی

در فهرست ذیل نکات قابل توجهی درباره ویزای تحصیلی ایتالیا بیان شده که دانستن آنها کاربردی خواهد بود.

  • برای آنکه شخص موفق به دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا شود، داشتن حداقل مدرک B2 زبان ایتالیایی و یا نمره معادل سطح 6 آزمون آیلتس الازامی است.
  • در گذشته کشور ایتالیا پس از گذشت یکسال از اقامت اشخاص، به آنها اجازه اخذ ویزای همراه برای خانواده را صادر میکرد اما در حال حاضر امکان استفاده از این فرصت برای ایرانیان به شدت دشوار شده است.
  • دارندگان ویزای دانشجویی این فرصت را دارند که در مقطع تحصیلی از پیش معرفی شده تحصیل کنند. علاوه بر این، اجازه کار نیمه وقت نیز به افراد داده خواهد شد، به علاوه افراد میتوانند بدون نیاز به ویزا به کشورهای حوزه شنگن سفر کنند.
  • همراه داشتن کلیه مدارک برای مراجعه به سفارت ایتالیا برای صدور ویزا الزامی است و هر گونه نقص مدرک موجب رد درخواست متقاضی خواهد شد.
  • با توجه به اینکه گواهی تمکن مالی تنها بخشی از هزینه های زندگی فرد را پوشش می دهد، متقاضی دریافت ویزای تحصیلی حتی با داشتن بورسیه باید گواهی تمکن مالی خود را مطابق با درخواست سفارت ارائه کند.

امکان اخذ اقامت در صورت یافتن کار پس از اتمام تحصیل در تمام کشورهای اتحادیه اروپا برای فارغ التحصیلان از دانشگاه های کشور ایتالیا وجود دارد.


مقالات پیشنهادی :

تحصیل پزشکی در ایتالیا

مهاجرت تحصیلی به ایتالیا

هزینه تحصیل در ایتالیا

بورسیه تحصیلی ایتالیا

شرایط تحصیل در ایتالیا

 

 

گروه مهاجرتی اپلای‌من
تهران،خیابان ولی عصر،بالاتر از ظفر،برج کیان،طبقه15
شنبه تا چهارشنبه، ساعت 9 تا 18پنجشنبه‌ها، ساعت 9 تا 14