سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تحصیل دندانپزشکی در روسیه

تحصیل دندانپزشکی در روسیه

برای تحصیل دندانپزشکی در روسیه باید ابتدا از دانشگاه پذیرش بگیرید و برای این منظور نیازی به مدرک زبان نخواهید داشت، به عبارتی تحصیل دندانپزشکی در روسیه بدون مدرک زبان به راحتی امکان پذیر است، ولی حداقل معدل دیپلم شما برای اینکه بتوانید پذیرش دندانپزشکی بگیرید باید 15 باشد، همچنین مدرک دیپلم باید یکی از رشته های ریاضی فیزیک و یا علوم تجربی باشد. اگر می خواهید به راحتی و به سرعت وارد دانشکده های دندانپزشکی روسیه شوید، توصیه می کنیم یک مدرک آیلتس بگیرید چون در غیر اینصورت باید با پرداخت هزینه در دوره های زبان روسی (پادفک) شرکت کنید و در این دوره دروسی مانند ریاضی، شیمی، زیست و زبان را مطالعه کنید و پس از قبولی در امتحان، وارد دانشکده دندانپزشکی شوید. خبر خوب اینکه هیچ محدودیت سنی برای اخذ پذیرش از دانشگاه و تحصیل دندانپزشکی در روسیه وجود ندارد و در هر سنی که باشید، می توانید با مدرک و یا بدون مدرک زبان برای تحصیل دندانپزشکی در روسیه اقدام نمایید.


شرایط تحصیل دندانپزشکی در روسیه

دوره تحصیل منهای دوره های زبان، 5 سال به طول می انجامد که دو سال از این 5 سال با رشته های پزشکی یکسان است و پس از دو سال، دانشجویان در یک آزمون جامع که مانند آزمون علوم پایه است، شرکت می کنند و در صورت کسب نمره قبولی وارد سال سوم می شوند. دروس در سال سوم، نسبتا تخصصی تر می شود و دانشجویان باید کارهای عملی بسیاری را انجام دهند. سه سال آخر تحصیل ، کاملا تخصصی است و دانشجویان بر روی کیس های واقعی کارهای عملی دندانپزشکی را انجام می دهند و تجربه و تخصص مورد نیاز را کسب می کنند.

افرادی که قصد تحصیل به زبان روسی را دارند و فاقد مدرک زبان روسی هستند، باید در یک دوره زبان روسی شرکت کنند و متقاضیان تحصیل دندانپزشکی در روسیه به زبان انگلیسی که بدون ارائه مدرک زبان، پذیرش گرفته اند باید در مصاحبه ورودی دانشگاه شرکت کرده و نمره قبولی کسب نمایند. مدرک بیشتر دانشگاههای پزشکی و دندانپزشکی روسیه مورد تایید وزارت علوم و وزارت بهداشت ایران است ولی اگر بعد از فارغ التحصیل شدن، قصد برگشت به ایران را دارید باید در زمان اخذ پذیرش در انتخاب دانشگاه، دقت کنید، ولی در صورتی که قصد دارید در روسیه و یا کشورهای اروپایی دیگر مشغول به کار شوید، در انتخاب دانشگاه آزادی عمل دارید.

شرایط تحصیل دندانپزشکی در روسیه

تحصیل دندانپزشکی در روسیه به زبان انگلیسی

تحصیل دندانپزشکی در روسیه به زبان انگلیسی با ارائه مدرک آیلتس با نمره حداقل 5.5 به راحتی برای تمامی دانشجویان بین المللی از جمله ایرانی های عزیز، امکان پذیر است و در صورتی که آیلتس ندارید هم می توانید به تحصیل دندانپزشکی در روسیه به زبان انگلیسی بپردازید، مشروط بر اینکه در مصاحبه ورودی دانشگاه مورد نظر شرکت کرده و نمره قبولی کسب کنید. اخذ پذیرش از دانشگاه های روسیه کار نسبتا ساده ایست و در صورتی که مدرک آیلتس ندارید و در مصاحبه ورودی نیز قبول نشدی، هنوز هم می توانید با شرکت در دوره های زبان روسی، در آزمون زبان روسی شرکت کنید و وارد دانشکده دندانپزشکی شوید. علاوه بر زبانهای روسی و انگلیسی،تحصیل در برخی از دانشگاههای این کشور به زبان فرانسه نیز امکان پذیر است و در صورتی که زبان فرانسه می دانید و یا مدرک فرانسه دارید، می توانید به راحتی در دوره های دندانپزشکی شرکت کنید.


هزینه تحصیل در روسیه

هزینه تحصیل دندانپزشکی در روسیه بسته به دانشگاه و همچنین شهر انتخابی، متفاوت است ولی به طور کلی دانشجویان بین المللی باید بین 4 تا 6 هزار دلار به عنوان شهریه دانشگاه پرداخت نمایند که این مبلغ در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی، انگلیس و آمریکا بسیار ناچیز است. هزینه شرکت در دورهای زبان روسی نیز بسته به کالجی که انتخاب می کنید، متفاوت است و از 4 هزار دلار به بالا می باشد. هزینه سالانه بر اساس دانشگاهها به شرح ذیل است:

دانشگاه ملی سن پترزبورگ در حدود 5 هزار دلار، دانشگاه دولتی اسکانوف در حدود 5 هزار دلار و دانشگاه semashko مسکو در حدود 7 هزار دلار.

علاوه بر شهریه دانشگاه، دانشجویان باید هزینه های زندگی را نیز در نظر داشته باشند. هزینه های زندگی دانشجویی در روسیه شامل هزینه مسکن، خورد و خوراک و ایاب و ذهاب و بیمه است و بالا و پایین بودن این هزینه بستگی کامل به سبک زندگی شما و البته شهری که در آن تحصیل می کنید، دارد. در روسیه بیشتر خوابگاههای دانشجویی توسط دانشگاهها و به صورت تقریبا رایگان ارائه می شود و آنهایی که پولی هستند نیز، مبلغ ناچیزی بین 30 تا 125 دلار در ماه بابت اجاره دریافت می کنند. در صورتی که بخواهید آپارتمان شخصی اجاره کنید باید سالانه بین 8 تا 14 هزار دلار بابت اجاره بپردازید که این کار حداقل برای سال اول توصیه نمی شود. به طور کلی هزینه زندگی در روسیه در صورت اقامت در خوابگاههای دانشجویی، بین 200 تا 600 دلار در ماه می باشد که دانشجویان با اجازه کار 20 ساعت در هفته در حین تحصیل، می توانند برخی از این هزینه ها را پوشش دهند.

هزینه تحصیل دندانپزشکی در روسیه

بهترین دانشگاهها برای تحصیل

علاوه بر دانشگاههای نامبرده در بالا، از دیگر دانشگاههای برتر می توان به دانشگاه علوم پزشکی رودن، دانشگاه علوم پزشکی سچینوا و دانشگاه علوم پزشکی کازان روسیه اشاره کرد. خوب است بدانید تحصیل دندانپزشکی در روسیه در بیشتر این دانشگاهها به دو زبان روسی و انگلیسی ارائه می شود و به راحتی می توانید از این دانشگاهها پذیرش بگیرید.


مقالات و مطالب مرتبط با تحصیل در روسیه:

ادامه تحصیل در روسیه

ویزای تحصیلی روسیه

دانشگاه های روسیه

ویزای کاری روسیه

تحصیل در روسیه

 

گروه مهاجرتی اپلای‌من
تهران،خیابان ولی عصر،بالاتر از ظفر،برج کیان،طبقه15
شنبه تا چهارشنبه، ساعت 9 تا 18پنجشنبه‌ها، ساعت 9 تا 14