سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آزمون آیلتس و تافل

آزمون های آیلتس و تافل، مهمترین آزمون های زبان انگلیسی در سطح بین المللی

آزمون آیلتس و تافل، دو آزمون زبان معتبر در سراسر جهان هستند که پس از سنجش مهارت زبان انگلیسی متقاضیان، مدرک زبان بر اساس مهارت آنان صادر می­کنند. اکثر این افراد کسانی هستند که با هدف ساختن آینده بهتر، از سرزمین خود مهاجرت می­کنند. دانشجویان متقاضی تحصیل در خارج از کشور و یا کسانی که برای تجارت و یا ارتقاء دانش شغلی خود به کشورهای دیگر سفر می­کنند و همچنین خانواده هایی که قصد اقامت و کشوری با فرهنگ و قانون متفاوت را دارند، همگی نیازمند مهمترین مهارت ارتباطی اجتماعی، یعنی ارتباط کلامی هستند. بنابراین، مدرک زبان بین المللی انگلیسی، جزو نیازهای ضروری و گاهاَ اجباری برای ورود به کشور مقصد می باشد.

پیشینه آزمون آیلتس و تافل

تافل(TOEFL)

مخفف “Test of English as a Foreign Language”   و به معنی” آزمون انگلیسی به عنوان زبان بیگانه” است، که اولین بار در سال 1964 میلادی به طور رسمی و به صورت کاغذی برگزار شد. اما از سال 2005 تا کنون آزمون TOEFL IBT به صورت اینترنتی اجرا می شود و نتیجه آزمون بعداً ارزیابی و امتیازدهی می گردد.

آیلتس (IELTS)

مخفف “International English Language Testing System” به معنایسامانه جهانی ارزیابی زبان انگلیسی است که اولین بار در سال 1989 میلادی اجرا شد. این آزمون، به طور مشترک به دانشگاه کمبریج، کنسول بریتانیا، و سازمان استرالیاییIDP تعلق دارد.

نمره این آزمون از صفر تا 9 طراحی شده است که هر موسسه دانشگاهی، تجاری و … معیار خاصی برای نمره مطلوب آزمون دارند.

کسب نمره مطلوب در آزمون آیلتس یا تافل، بستگی به هدف مورد نظر شما دارد و به طور کلی، اصطلاح رد یا قبولی مطرح نمی­باشد.

مزایا و معایب آزمون تافل

آزمون آیلتس و تافل

با توجه به گسترش آزمون تافل IBT، به بررسی ویژگی های این آزمون میپردازیم:

  1. مدرک تافل، در بیشتر از 9 هزار دانشگاه و مؤسسه و بیش از 130 کشور جهان قابل پذیرش است. اما برخی از کشورهای اروپایی برای ارائه خدمات، صرفاَ مدرک آزمون آیلتس را قبول دارند.
  2. تمام چهار بخش آزمون تافل (Writing، Listening، Speaking و Reading)، کاملا” توسط کامپیوتر انجام می­گیرد و در آزمون گفتاری (Speaking) باید جواب خود را با دقت و سرعت زیاد تایپ نمایید.
  3. این آزمون را عموماَ، به عنوان آزمون انگلیسی آمریکایی می شناسند و در آمریکا و کانادا بیشتر از کشورهای اروپایی پذیرفته می شود.

مزایا و معایب آزمون آیلتس

آزمون آیلتس و تافل
  1. به علت بازه نمره دهی محدود این آزمون، کسب امتیاز رده­های بالا نسبت به آزمون تافل دشوارتر است.
  2. در بخش Listening، تمام لهجه های انگلیسی قابل استفاده هستند و صرفاَ لهجه آمریکایی برای آزمون استفاده نمی گردد.
  3. برخلاف تافل، بخش Speaking و Writing با کامپیوتر نیست و مکالمه با شخص آزمون گیرنده و همچنین تایپ دستی سوالات امکان پذیر می­باشد.
  4. برای مهاجرت به کشورهایی همچون؛ استرالیا، نیوزلند و انگلستان و یا تحصیل در اروپا، از بین آزمون آیلتس و تافل، مدرک آیلتس پذیرفته میشود.
  5. امروزه تقریباَ اکثر کشورهایی که مدرک تافل را می­پذیرند (مانند کانادا)، شرایط معادل سازی نمره آیلتس به تافل را نیز می­پذیرند. برای اطلاع از جزئیات معادل سازی به مطالب مربوطه در سایت “گروه مهاجرتی اپلای من” مراجعه نمایید.

مدرک تافل بهتر است یا آیلتس؟

برای انتخاب از بین آزمون های تافل و آیلتس، پارامترهای مختلفی از جمله هدف از مهاجرت (تحصیل، کار و یا زندگی) و مقصد مورد نظر شما، تأثیر به سزایی خواهند داشت. به عنوان مثال؛ برای تحصیل در یکی از دانشگاه­های انگلستان می توانید مستقیماَ درمورد نوع مدرک مورد تأیید آنها مکاتبه کرده سپس اقدام نمایید، زیرا گاهی حق انتخاب برای شما وجود نخواهد داشت.

برای مطالعه درباره آزمون SAT اینجا کلیک کنید.

برای مطالعه درباره آزمون GRE اینجا کلیک کنید.