سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویزای توریستی کانادا

ویزای توریستی کانادا (Visitor Visa)

ویزای توریستی کانادا

اگر شما قصد سفر به کانادا با مقاصد مختلف مانند، سفر توریستی و بازدید از جاذبه های توریستی، دیدار دوستان و خویشاوندان و شرکت در کنفرانس ها و نمایشگاه، مسابقات ورزشی و یا جلسات کاری را دارید، باید جهت اخذ ویزای توریستی کانادا اقدام کنید. ویزای توریستی کانادا یا ویزیتور کانادا برای افرادی صادر می شود که تابعیت کانادا را ندارند و قصد اقامت کوتاه مدت و سفر به این کشور را دارند.

عموما ویزای توریستی کانادا در دو حالت صادر می شود:

ویزای یک بار ورود(Single Entry)

ویزای چندبار ورود (Multiple Entry)

  • هم چنین باید توجه داشت که سوپر ویزا  (Super Visa) نیز زیرگروه ویزای توریستی می باشد که صرفا برای پدران و مادران و پدربزرگ ها و مادربزرگ ها صادر می شود و در ادامه به تفضیل به آن خواهیم پرداخت.

ویزای توریستی کانادا

ویزای یک بار ورود(Single Entry)

این ویزا جهت یک بار ورود شما به کشور کانادا در یک مدت معین صادر می شود. توجه داشته باشید که با خروج شما از خاک این کشور، اگرچه اعتبار ویزای شما به پایان نرسیده باشد، دیگر اجازه ی ورود مجدد را نخواهید داشت و برای ورود های بعدی باید دوباره جهت اخذ ویزا اقدام نمایید.


ویزای چندبار ورود (Multiple Entry)

ویزای توریستی کانادا

این نوع ویزا که بین ایرانیان به ویزای مولتی یا 5 ساله هم شهرت یافته است به طول مدت اعتبار پاسپورت متقاضی و با اجازه ی ورود و خروج نا محدود صادر می شود. البته علت شهرت این ویزا به ویزای 5 ساله مدت اعتبار پاسپورت ایرانیان می باشد و باید دقت کرد که اگر مدت اعتبار پاسپورت شما کمتر باشد، این ویزا تنها تا طول اعتبار پاسپورت شما صادر خواهد شد.

شما با هربار ورود به کانادا می توانید تا 6 ماه اقامت داشته باشید و با تنها خروج چند ساعته ازین کشور با ورود بعدی دوباره 6 ماه اقامت کنید. هر چنر شما اجازه ی تحصیل در دانشگاه ها و کالج و یا کار کردن را در این دوره نخواهید داشت.


سوپر ویزا (Super Visa)

ویزای توریستی کانادا

این نوع ویزا که زیر گروه ویزای توریستی می باشد، برای افرادی که فرزندان یا نوه شان در کانادا اقامت دائم یا موقت دارند، صادر می شود. این نوع ویزا نیز مانند ویزای توریستی به مدت اعتبار ویزای ایرانیان (5سال) صادر می شود، با این تفاوت که شما به هر بار ورود اجازه ی اقامت مسمتر به مدت 2 سال را خواهید داشت.

مسئله ی مهم در این نوع ویزا، اثبات توانایی مالی دعوت کننده در مدت اقامت افراد متقاضی و بیمه ی آن ها و هم چنین انجام آزمایشات پزشکی زیر نظر پزشکان معتمد سفارت می باشد.

ارسال دعوت نامه رسمی از طرف فرزند یا نوه ی بالای 18 سال برای سوپر ویزا ضروری می باشد.


اعتبار ویزای توریستی چقدر است؟

ویزای توریستی کانادا به مدت 6 ماه برای نوع سینگل یا یک بار ورود و به مدت 10 سال برای نوع مالتیپل یا چندبار ورود صادر می شود. اما همانطور که پیشتر اشاره شد باید توجه داشت که مدت این ویزا تنها تا پایان اعتبار پاسپورت شما خواهد. در نتیجه چنانچه شما پاسپورت خود را به تازگی تعویض کرده باشید اعتبار این ویزا نهایتا تا 5 سال برای شما صادر خواهد شد.

نکته ی قابل توجه برای دارندگان این نوع ویزا این است که اگر در مدت اعلام شده در ویزا وارد کانادا نشوند، ویزای آن ها باطل خواهد شد.


برای دریافت ویزای توریستی کانادا چه باید کرد؟

اولین مرحله جهت اخذ این نوع ویزا جمع آوری مدارک مورد نیاز سفارت و پر کردن فرم های درخواست ویزای سفارت می باشد. در مرحله ی بعدی هزینه ی سفارت پرداخت و پرونده جهت بررسی برای سفارت ارسال می شود. البته با توجه به عدم وجود مصاحبه برای سفارت کانادا و همچنین حضور نداشتن این سفارت در ایران متقاضیان باید برای انجام انگشت نگاری (Biometrics) حتما به یکی از مراکز VFS Global  یا دفتر VAC در کشور دیگری حضور یابند. نزدیک ترین مراکز دفتر VAC اطراف ایران در کشورهای ترکیه، ارمنستان، آذربایجان، گرجستان و امارات هستند.


مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای توریستی کانادا

  • اصل گذرنامه? متقاضی با دست‌کم 6 ماه اعتبار به‌همراه گذرنامه‌های پیشین
  • یک قطعه عکس جدید 5/3 * 5/4 رنگی با زمینه ی سفید
  • ترجمه یشناسنامه
  • ترجمه سند ازدواج
  • گواهی اشتغال به تحصیل فرزندان مجرد
  • فرم تکمیل شده اطلاعات فردی و خانوادگی برای هر یک از متقاضیان به‌طور جداگانه
  • مدارک مالی، شامل نامه? تمکن لاتین مالی و گردش حساب، گواهی سپرده? بلندمدت و یا گواهی خرید سهام یا اوراق بهادار
  • ترجمه? اسناد ملکی
  • درصورت نداشتن دعوت‌نامه و مدارک مرتبط، رزرو هتل و رزرو بلیط رفت و برگشت کانادا
  • ترجمه رضایت ‌نامه? محضری والدین برای فرزندان زیر 18 سالی که بدون همراهی والدین سفر می‌کنند.
دعوت‌ نامه
  • داشتن دعوت‌نامه برای اخذ ویزای توریستی کانادا الزامی نیست؛ اما اضافه کردن دعوت‌نامه به پرونده، شانس صدور ویزا را افزایش می‌دهد. به همین منظور می توانید مدارک زیر را ضمیمه پرونده کنید:
  • دعوت‌نامه‌ای امضا شده شامل مشخصات کامل دعوت‌کننده و مدعو، نسبت دعوت‌کننده با مدعو، دلیل سفر مدعو، آدرس و شماره تماس دعوت‌کننده و مدت زمان اقامت مدعو در کانادا
  • کارت اقامت و یا پاسپورت کانادایی دعوت‌‌کننده
  • آخرین برگ مالیاتی پرداخت شده (Notice of Assessment یا (T4/T1
  • اسکن تمامی صفحات شناسنامه ایرانی دعوت ‌کننده‌ها (در صورت داشتن نسبت فامیلی)
  • ارائه اجاره‌نامه یا سند ملکی منزل، گواهی کاری یا آخرین فیش حقوقی و گواهی حساب‌های بانکیدعوت‌کننده در نتیجه‌گیری مطلوب فرایند اخذ ویزا نقش بسزایی خواهد داشت.

علاوه بر این مدارک، افراد در مشاغل گوناگون نیازمند ارائه? مدارک ویژه‌ای هستند:

کارمندان: گواهی اشتغال به کار که در آن سِمت، حقوق، تاریخ شروع همکاری و مدت مرخصی قید شده باشد، فیش‌های حقوقی سه ماه آخر، سوابق بیمه متقاضی، قرارداد کاری جدید و قرارداد کاری قدیمی در صورت امکان.

کارفرمایان: «آگهی تأسیس»، «آگهی تغییرات» و «آگهی تصمیمات» شرکت در روزنامه‌های رسمی، اظهارنامه ثبت شرکت، اساسنامه شرکت، آخرین لیست بیمه کارمندان شرکت به همراه برگ پرداخت، پرینت لاتین گردش حساب سه یا شش ماهه شرکت، آخرین برگ مالیاتی شرکت به همراه برگ پرداخت، سوابق بیمه متقاضی.

تجار: کارت بازرگانی، گواهی اتاق بازرگانی، آخرین لیست بیمه کارمندان شرکت به همراه برگ پرداخت، آخرین مدارک مالیاتی به همراه برگ پرداخت.

مهندسان: پروانه? نظام مهندسی یا جواز کسب، کارت نظام مهندسی، سوابق بیمه متقاضی، قرارداد کاری جدید و قرارداد کاری قدیمی در صورت امکان برای ویزای توریستی کانادا مورد نیاز است.


هزینه ی اخذ ویزای توریستی چقدر است؟

اگر اولین بار است که برای این ویزا اقدام می کنید باید مبلغ 100 دلار کانادا جهت بررسی پرونده توسط سفارت یا

 (Application Fee) و هم چنین مبلغ 85 دلار کانادا برای انجام انگشت نگاری یا (Biometrics) بپردازید.

دقت داشته باشید که در حال حاضر طبق قوانین کانادا انجام یکبار انگشت نگار تا 10 سال برای شما معتبر خواهد بود و در درخواست های بعدی ویزا دیگر نیازی به پرداخت 85 دلار برای شما نخواهد بود.


جهت مطالعه بیشتر در زمینه تحصیل در کانادا اینجا کلیک کنید.

پیشنهاد میکنیم مطالب مرتبط زیر را نیز درباره انواع روش های تحصیل در کانادا مطالعه فرمایید.

مدارس کانادا

کالج های کانادا

تحصیل پزشکی در کانادا

برنامه نیروی متخصص ساسکاچوان کانادا

راهنمای اخذ ویزای توریستی 5 ساله کانادا

هزینه تحصیل در کانادا

ویزای کار کانادا

مهاجرت به کانادا

ویزای استارتاپ کانادا

کار در کانادا