سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویزای کادر درمان آلمان

با توجه به نیاز کشور آلمان به نیروهای پزشکی و درمانی و ارائه تهسیلات به کادر درمان، مهاجرت کادر درمان به آلمان و ویزای کادر درمان آلمان نظر متقاضیان بسیار زیادی را به سمت خود جلب کرده است. با افزایش میانگین سنی مردم آلمان، این کشور نیاز زیادی به پرسنل پرستاری و کادر پزشکی مجرب دارد. به همین جهت سیاست های مهاجرتی کشور آلمان زمینه مهاجرت کادر درمان به آلمان را فراهم نموده است.

مهاجرت به آلمان از طریق برنامه ی کادر درمانی

کشور آلمان جهت تکمیل کادر درمانی خود در رشته های ذیل اقدام به جذب نیروی کار میکند:

رشته های که شامل ویزای کادر درمان آلمان میشوند مانند: پزشکی بیهوشی، فیزیوتراپی، فیزیولوژی پزشکی، پاتولوژی (آسیب‌شناسی)، پرستاری، طب اورژانس، پزشکی خانواده، پزشکی مولکولی، پزشکی قانونی، پزشکی پوست، تغذیه و رژیم‌درمانی، جراحی عمومی، جراحی کلیه و مجاری ادراری، جراحی مغزواعصاب، چشم‌پزشکی، خون‌شناسی، داروسازی، دارورسانی، دامپزشکی، دندانپزشکی، رادیولوژی، روان‌پزشکی، روماتولوژی، زنان و زایمان، ژنتیک، میکروب شناسی، طب سنتی، طب فیزیکی و توانبخشی، طب کار / بهداشت حرفه‌ای، پزشکی عفونی، علوم آزمایشگاهی، پزشکی غدد، پزشکی قلب و عروق، پزشکی کلیه و مجاری ادراری، پزشکی گوارش و کبد، پزشکی گوش، حلق و بینی، مامایی، مدارک پزشکی، کالبدشناسی/علوم تشریحی، طب هوانوردی و هوافضا.


مزایای ویزای کادر درمان آلمان

مزایای ویزای کادر درمان آلمان

این نکته در باره ویزای کادر درمان آلمان قابل ذکر است که با داشتن این ویزا از خدماتی چون 1.دریافت بالاترین حقوق در کل اتحادیه اروپا، امکان 2.همراهی خانواده، اخذ 3.اقامت دائم، 4.تحصیل رایگان فرزندان، 5.خدمات درمانی رایگان و… برخوردار خواهید شد. در اصل این روش کم هزینه ترین و بهترین روش مهاجرت کادر درمانی به این کشور و اخذ اقامت دائم کشور آلمان است.

*نکته قابل توجه در مهاجرت کادر درمانی به آلمان این است که داشتن سطح B2 زبان آلمانی برای ارائه به سفارت آلمان در ایران الزامی است. البته داشتن این مدرک در مرحله تایید مدارک متقاضی ضروری نیست.


مراحل برنامه کادر درمانی در آلمان

مراحل برنامه کادر درمانی در آلمان

دریافت ویزای کادر درمان آلمان شامل مراحلی است که به در ادامه درباره آن توضیح داده خواهد شد. به طور کلی این برنامه شامل مراحلی مانند: اخذ تاییدیه مدارک از وزارت بهداشت کشور آلمان، مراجعه به سفارت با داشتن مدرک B2 زبان آلمانی جهت اخذ ویزا، ورود به خاک آلمان با فرصت دوساله کار موقت ، اخذ سطح C1 زبان آلمانی و شرکت در آزمون های پزشکی، اخذ مجوز دائم فعالیت درمانی در خاک آلمان.


تایید مدارک توسط وزارت بهداشت کشور آلمان

تایید مدارک توسط وزارت بهداشت کشور آلمان

در اولین مرحله از دریافت ویزای کادر درمان آلمان باید مدارک حرفه ای و تحصیلی شخص متقاضی که در رسته های شغلی ذکر شده هستند به وزارت بهداشت کشور آلمان ارسال شده و تاییده آنها صادر شود. این مرحله به صورت کامل با پشتیبانی کارشناسان گروه مهاجرتی اپلای من انجام میشود. پروسه تایید مدارک توسط وزارت بهداشت کشور آلمان در حدود 5 الی 6 ماه به طول می انجامد و در اصل یکی از مهمترین بخش های فرایند کلی مهاجرت کادر درمان به آلمان می باشد.

پس از تایید مدارک نوبت به دریافت (job offer) یا پیشنهاد شغلی از کارفرمای آلمانی میباشد که این امر کاملا توسط وکلای گروه مهاجرتی اپلای من انجام خواهد پذیرفت. پس از دریافت پیشنهاد شغلی نوبت به مراجعه به سفارت آلمان برای اخذ ویزای کاری خواهد رسید میرسد.

*این نکته در ویزای کادر درمان آلمان قابل ذکر است که بنا به نظر کارفرما، متقاضی باید از 1 تا 3 سال سابقه کاری در حیطه درمانی داشته باشد.


ارتقاء سطح زبان و آزمون پزشکی

متقاضیان پس از ورود به خاک آلمان تا 2 سال مجوز فعالیت موقت خواهند داشت و میتوانند مشغول به کار درمانی در رسته شغلی خود شوند. در این مدت 2 ساله متقاضیان ویزای کادر درمان آلمان موظفند حین کار به ارتقاء سطح زبان آلمانی خود بپردازند و شش ماه فرصت دارند تا مدرک C1 زبان آلمانی را اخذ کنند. این شش ماه از زمان ورود به خاک آلمان محاسبه میشود.

همچنین متقاضیان باید حداکثر تا پایان سال دوم در آزمون آپروباسیون (APPROBATION) شرکت کنند تا مجوز دائم فعالیت درمانی در کشور آلمان را کسب کنند. پس از قبولی در آزمون درمانی کشور آلمان متقاضیان ویزای کادر درمان آلمان مجوز دائم فعالیت در حیطه درمانی در کشور آلمان را خواهند داشت.

لازم به ذکر است که متقاضیان از لحظه ورود به خاک آلمان اجازه فعالیت درمانی خواهند داشت و صرفا تداوم این مجوز منوط به ارتقاء سطح زبان آلمانی و قبولی در آزمون آپروباسیون خواهد بود.


نکاتی درباره ویزای کادر درمان آلمان

همانطور که اشاره شد امکان همراهی خانواده متقاضیان وجود دارد. این همراهی با این شرایط میسر است که متقاضی اصلی پس از سه ماه فعالیت شغلی در خاک آلمان امکان پیوست خانواده خود را خواهد داشت.

این روش یکی از کم هزینه ترین روش ها برای مهاجرت کادر درمانی به اتحادیه اروپا به شمار می‌آید که از پیچیدگی کمتری نیز برخوردارد است.

شرایط ذکر شده ممکن است با توجه به ایالت مد نظر تا حد کمی دستخوش تغییر شود. شما میتوانید جهت آگاهی کامل تر از شرایط ویزای کادر درمان آلمان با کارشناسان گروه مهاجرتی اپلای من تماس بگیرید.


اخذ اقامت کشور آلمان

همانند اکثر کشورهای اروپا، اشخاص پس از یافتن شغل و فعالیت حداقل دو سال در آن میتوانند برای کسب اقامت کشور مذکور اقدام کنند. پروسه ویزای کادر درمان آلمان نیز از این قائده مستثنی نیست و در صورت موفق شدن در این پروسه، در ادامه آن میتوانید اقدام به کسب اقامت کشور آلمان کنید.

مشاوران گروه مهاجرتی اپلای من میتوانند به شما در تمام مراحل ویزای کادر درمان آلمان مشاوره لازم را ارائه دهند و در صورت تمایل میتوانید برای اطلاعات بیشتر با گروه مهاجرتی اپلای من تماس بگیرید.


مقالات پیشنهادی:

ویزای کادر درمان دانمارک

ویزای کادر درمان سوئد

ویزای جستجوی کار آلمان (JOB SEEKER)

مهاجرت تحصیلی به آلمان


گروه مهاجرتی اپلای‌من
تهران،خیابان ولی عصر،بالاتر از ظفر،برج کیان،طبقه15
شنبه تا چهارشنبه، ساعت 9 تا 18پنجشنبه‌ها، ساعت 9 تا 14

تحصیل داروسازی در ایتالیا

تحصیل داروسازی در ایتالیا به زبان انگلیسی

اخذ پذیرش از دانشگاه های ایتالیا به منظور تحصیل داروسازی در ایتالیا به زبان انگلیسی به نسبت دوره های ایتالیایی زبان به جهت اینکه تعداد کمی از دانشگاه ها رشته داروسازی را به زبان انگلیسی ارائه میدهند و فضا برای اخذ پذیرش رقابتی تر است، سخت تر است. از این رو متقاضیان تحصیل داروسازی در ایتالیا به زبان انگلیسی باید توجه داشته باشند که در کنار لزوم اخذ نمره قابل قبول در آزمون ورودی داروسازی ایتالیا (در ادامه درباره آزمون ورودی دارو سازی در ایتالیا توضیح خواهیم داد)، ملزم به ارائه حداقل نمره 6 آیلتس هستند و گفتنی است که هرچه نمره آزمون آیلتس شخص از حد نصاب مقرر شده بالاتر باشد شانس وی برای اخذ پذیرش بالاتر است و همچنین این امکان را دارد تا در دانشگاه های بهتری به تحصیل مشغول شود.


تحصیل به زبان ایتالیایی در رشته داروسازی

از جمله ملزومات برای تحصیل به زبان ایتالیایی در رشته داروسازی، مانند تحصیل داروسازی در ایتالیا به زبان انگلیسی داشتن نمره قبولی آزمون ورودی داروسازی ایتالیا است. در کنار نمره قبولی این آزمون داشتن نمره B2 زبان ایتالیایی نیز از ملزوماتی است که متقاضی باید ارائه دهد. گفتنی است شانس ورود شما به دانشگاه داروسازی، مستقیما بستگی به نمره زبان ایتالیایی شما دارد و هرچه نمره زبان ایتالیایی شما از B2 بالاتر باشد شانس ورود شما نیز بالاتر خواهد بود. باید توجه داشت که شرکت در آزمون های ورودی برای متقاضیان غیر اروپایی با محدودیت هایی همراه است، کارشناسان گروه مهاجرتی اپلای من اماده‌اند تا شما متقاضیان عزیز را در این مورد راهنمایی کنند. خوشبختانه آزمون ورودی در قالب زبانهای ایتالیایی و انگلیسی برگزار می شود ولی از آن جهت که تعداد دانشگاههای ایتالیایی زبان بیشتر از دانشگاه هایی است که دوره های انگلیسی ارائه می دهند، شانس متقاضیان برای تحصیل به زبان ایتالیایی بیشتر از زبان انگلیسی است.


امکان تحصیل بدون مدرک زبان

امکان تحصیل بدون مدرک زبان در ایتالیا برای متقاضیانی که مدرک زبان انگلیسی و ایتالیایی ندارند فراهم است. این بدین معناست که متقاضیانی که فاقد مدرک زبان هستند ابتدا در یکی از کشورهای اروپا مانند آلمان ، اتریش ، سوئد و… به گذراندن دوره زبان انگلیسی مشغول میشوند و پس از کسب نمره آزمون زبان برای اخذ پذیرش از دانشگاه های ایتالیا جهت تحصیل داروسازی در ایتالیا به زبان انگلیسی اقدام میکنند. همچنین متقاضیان میتوانند در آموزشگاه های ایتالیا به یادگیری زبان ایتالیایی مشغول و با ارائه نامه و یا مدرک زبان ایتالیایی آموزشگاه مورد نظر نیز می توانید برای تحصیل پزشکی بزبان ایتالیایی اقدام کنند.

امکان تحصیل بدون مدرک زبان

مدارک لازم

مدارک لازم متقاضیان برای اخذ پذیرش و تحصیل داروسازی در ایتالیا به زبان انگلیسی و ایتالیایی: عکس صفحه اول پاسپورت متقاضی، مدارک و نمرات زبان ایتالیاییB2 یا انگلیسی آیلتس6 ، گواهی پایان دوره پیش دانشگاهی و همچنین دیپلم به همراه ریز نمرات این دوره ها (دیپلم 12 ساله)، گواهی نمره قبولی در آزمون ورودی داروسازی ایتالیا، به این نکته توجه داشته باشید که مدارک ارائه شده لزوما باید به یکی از زبان های ایتالیایی یا انگلیسی ترجمه شده باشد.


آزمون ورودی داروسازی ایتالیا

برای تحصیل داروسازی در ایتالیا به زبان انگلیسی، یا ایتالیایی متقاضیان مانند رشته پزشکی یا دندانپزشکی که آزمون IMATارائه میدهند ملزم به شرکت در آزمون ورودی داروسازی ایتالیا و کسب نمره قبولی از آن هستند. هر دانشگاه مستقلا این آزمون را برگزار میکند و نمره قبولی مختص خود دانشگاه است. برای شرکت در این آزمون متقاضی باید بسته به زبان تحصیلی خود نمره زبان لازم را ارائه دهد. زمان ثبت نام و برگزاری آزمون و نمرات مورد نیاز هر دانشگاه در سایت خود دانشگاه قابل دسترسی است.

آزمون داروسازی ایتالیا در دو مرحله کتبی (60 سوال تستی) و مصاحبه شفاهی برگزار می گردد که متقاضیان زمان 100 دقیقه ای جهت پاسخگویی به سوالات بخش کتبی خواهند داشت. سوالات شامل مواردی چون:تست هوش، منطق، مهارت های عمومی حل مساله، سوالات مفهومی و آنالیز اطلاعات و سوالات عمومی، بیولوژی و زیست شناسی، آناتومی و ژنتیک،شیمی عمومی، ریاضی و فیزیک،بخش شفاهی، ارزشیابی سطح زبان انگلیسی است.


هزینه تحصیل داروسازی در ایتالیا

هزینه تحصیل داروسازی در ایتالیا

به طور کلی هزینه تحصیل داروسازی در ایتالیا به زبان انگلیسی و ایتالیایی و در کل رشه های پزشکی در ایتالیا در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی و کانادا و آمریکا پایینتر است. تحصیل در ایتالیا در رشته های پزشکی و داروسازی علاوه بر هزینه های پایین امکان بهره مندی از کیفیتی در سطح اتحادیه اروپا و تحصیل در دانشگاه های برتر دنیا را در اختیار متقاضی قرار میدهد. به طور کلی شهریه رشته های پزشکی در کشور ایتالیا بین 500 تا 3500 یورو بسته به دانشگاه انتخابی متفاوت است و در رشته های داروسازی این رقم میانگین 3500 یورو در سال خواهد بود. توجه داشته باشید گرانترین شهرها برای تحصیل وهمچنین زندگی در ایتالیا، شهرهای رم، میلان و بولونیا و ارزانترین شهرها، پیزا، پادوا و تورین هستند که هزینه زندگی در هر کدام از این شهرها و البته با توجه به سبک زندگی دانشجو، متفاوت است و معمولا در حدود 600 یورو تا 800 یورو در ماه برای هر نفر خواهد بود.


تحصیل با بورسیه در ایتالیا

ایتالیا یکی از کشورهای محبوب بین دانشجویان بین المللی است و یکی از مهمترین دلایل آن، ارائه بورسیه های متنوع به دانشجویان و مخصوصا دانشجویان کشورهای جهان سوم است.

برای دریافت بورسیه، متقاضی باید مدارک لازم را به صورت کامل ارائه کند. یکی از اصلی ترین بورسیه هایی که در ایتالیا به دانشجویان اعطا می شود، بورسیه استانی ایتالیا DSU است که ارزشی معادل 5.200 یورو دارد و دانشجو با دریافت این بورسیه قادر به پرداخت کامل هزینه های خوابگاه و شهریه خود خواهد بود.


مزیت های تحصیل در رشته داروسازی ایتالیا

  • اعتبار بالای مدرک تحصیلی و کیفیت بالای آموزشی دانشگاه برگزار کننده رده اول ایتالیا
  • برگزاری تمامی طول دوره پنج ساله به زبان انگلیسی
  • هزینه پایین تحصیل 
  • امکان اخذ تخفیف شهریه تا 80% شهریه دانشگاه بدون توجه به سوابق تحصیلی و مع
  • امکان استفاده از تسهیلات بورسیه تحصیلی
  • امکان گذراندن دوره تخصص در تمامی دانشگاه های مطرح اروپا، آمریکا و کانادا
  • مدارک دانشگاهی مورد تایید وزارت علوم و بهداشت ایران در رده A دانشگاه های خارج از کشور
  • امکان اخذ اقامت دائمی ایتالیا
  • امکان گذراندن بخشی از دوره در دانشگاه ناتینگهام انگلستان

مقالات و مطالب مرتبط زیر را جهت مطالعه بیشتر به شما پیشنهاد میکنیم:

رشته های دانشگاه پلی تکنیک میلان

تحصیل رایگان پزشکی در ایتالیا

بورسیه تحصیلی پزشکی ایتالیا

آزمون پزشکی ایتالیا IMAT

هزینه تحصیل در ایتالیا

ویزای تحصیلی ایتالیا


گروه مهاجرتی اپلای‌من
تهران،خیابان ولی عصر،بالاتر از ظفر،برج کیان،طبقه15
شنبه تا چهارشنبه، ساعت 9 تا 18پنجشنبه‌ها، ساعت 9 تا 14

ویزای تحصیلی روسیه

ویزای تحصیلی روسیه

ویزای تحصیلی روسیه یکی از بهترین روش های مهاجرت به این کشور است و هزینه های تحصیل در روسیه در مقاطع و رشته های مختلف تحصیلی در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی، آمریکا و کانادا و همچنین بسیاری از کشورهای آسیایی پایین تر است. لازم به ذکر است اکثر دانشگاه های روسیه در دسته معتبرترین دانشگاه های جهان قرار دارند و مدرک آنها در سراسر دنیا دارای اعتبار است.

در ادامه این مقاله به روش های اخذ پذیرش تحصیلی و ویزای تحصیلی روسیه خواهیم پرداخت. کارشناسان گروه مهاجرتی اپلای من آماده اند تا تجربیات خود را در زمینه تحصیل در روسیه در اختیار شما عزیزان قرار دهند.

ویزای تحصیلی روسیه

روسیه در سال های اخیر تبدیل به یکی از مهمترین مقاصد افراد برای تحصیل در مقاطع و رشته های مختلف شده و تمایل به اخذ ویزای تحصیلی روسیه در این سال ها در مقایسه با گذشته بسیار افزایش پیدا کرده است. دانشجویان و کسانی که قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را داشتند، در گذشته بیشتر کشورهای اروپایی و آمریکا و کانادا و یا برخی از کشورهای آسیایی را انتخاب می کردند ولی با پیشرفتهای چشمگیری که در این سال ها، کشور روسیه در زمینه های مختلف داشته و با ایجاد زیرساخت های قوی، توجه بسیاری از دانشجویان بین المللی از جمله ایرانی ها را برای ادامه تحصیل به خود جذب کرده است.

جالب است بدانید شرایط تحصیل در روسیه در مقایسه با سایر کشورها آسان تر است و هزینه تحصیل در روسیه با انواع بورسیه تحصیلی که این کشور به دانشجویان بین المللی ارائه می دهد، کمتر از کشورهای اروپایی یا آمریکا است، علاوه بر این، روسیه سیستم آموزشی و تحصیلی بسیار منسجمی دارد و کیفیت آموزش در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی آن در سطح بسیار بالایی است و جزء برترین های جهان در زمینه خدمات تحصیلی می باشد، به همین دلیل در دهه اخیر دانشجویان بین المللی بسیاری از کشورهای مختلف برای ادامه تحصیل این کشور بزرگ و زیبا را انتخاب کرده اند. اگر شما نیز قصد تحصیل در روسیه را دارید با مطالعه این مقاله می توانید به اطلاعات دقیقی در مورد شرایط اخذ ویزای تحصیلی روسیه دست یابید.


شرایط ویزای تحصیلی روسیه (مقطع کارشناسی)

قبل از هر چیزی باید بگوییم که تحصیل در روسیه و اخذ ویزای تحصیلی روسیه محدودیت سنی ندارد و افراد در هر شرایط سنی که قرار دارند، می توانند اقدام به تحصیل در مقاطع مختلف در روسیه نمایند، همچنین خوب است بدانید تحصیل یکی از روش های خوب مهاجرت به روسیه است و افراد بعد از اتمام تحصیلات خود با پیدا کردن شغل مناسب در زمینه تحصیلی و تخصصی خود، می توانند نسبت به دریافت اقامت دائم و حتی حق شهروندی روسیه اقدام نمایند.

خبر خوب برای افرادی که به روسیه مهاجرت کرده اند و دارای فرزند محصل هستند، اینکه تحصیل در مدارس عالی این کشور، رایگان است و به راحتی می توانید فرزند خود را در یکی از بهترین مدارس این کشور ثبت نام کنید. از آنجایی که بیشتر دانشجویان بین المللی و ایرانی های عزیز خواهان تحصیل در مقطع لیسانس در دانشگاه های روسیه هستند، این مقاله با محوریت تحصیل در روسیه در مقطع کارشناسی نگارش شده است.


شرایط ویزای تحصیلی روسیه (مقطع کارشناسی ارشد)

کسانی که دارای مدرک لیسانس از کشور مبدا هستند، می توانند برای اخذ ویزای تحصیلی روسیه و پذیرش در مقطع ارشد از دانشگاه های روسیه اقدام کنند، برای این منظور باید مدارکی از قبیل دانشنامه و مدرک لیسانس که توسط وزارت علوم تایید شده را ارائه دهند، در صورتی که موفق به دریافت بورسیه تحصیلی نشوید، باید بین 800 تا هزار دلار در سال برای تحصیل در این مقطع بپردازید، لازم به ذکر است دوره ارشد در روسیه بسته به رشته انتخابی، بین 1.5 تا  2 سال می باشد و ویزای تحصیلی روسیه به اندازه طول مدت تحصیل صادر خواهد شد.


شرایط تحصیل در روسیه در مقطع دکتری

زبان تدریس در مقطع دکتری در روسیه، انگلیسی و روسی است و هزینه تحصیل در این مقطع که بین 2 تا 4 سال به طول می انجامد، بسته به رشته انتخابی بین 2 تا 7 هزار دلار در سال می باشد. اگر قصد تحصیل در مقطع دکتری را دارید، فرصت خوبی است تا با ارائه مقالات علمی و پژوهشی بین المللی و مدارک لازم نسبت به اخذ بورسیه تحصیلی اقدام نمایید.


معرفی بهترین دانشگاه ها

یکی از بهترین دانشگاه ها برای که از شهرت جهانی برخوردار است و در زمینه رشته های مختلف از جمله علوم پایه و علوم طبیعی و فضای فیزیک، در دسته دانشگاه های برتر جهان قرار دارد، دانشگاه دولتی مسکو است و افراد فارغ التحصیل شده از این دانشگاه، تبدیل به افراد بسیار موفقی در شغل خود می شوند، همانگونه که بسیاری از پزشکان عالم و سیاستمداران مشهور روسی و جهان تحصیلکرده این دانشگاه معتبر بوده اند. یکی از ویژگی های آموزشی دانشگاه دولتی مسکو این است که به دانشجویان اجازه می دهد کارهای پژوهشی خود را در خارج از محیط درس و دانشگاه انجام دهند، به عبارتی دانشجویان در همه حال و در همه جا مشغول یادگیری و پیشرفت هستند.

یکی دیگر از دانشگاه های معتبر و مشهور که کمی بیش از نیم قرن از تاسیس آن میگذرد، دانشگاه دولتی نووسیبیرسک است که در دسته بهترین های جهان قرار دارد. یکی از ویژگی های بارز این دانشگاه که آن را از سایر دانشگاه های روسیه متمایز می کند، تعداد دانشجویان آن است که کمتر از 6 هزار نفر هستند.

یکی از قدیمی ترین دانشگاه های روسیه که در زمینه برخی رشته ها از قبیل هوا و فضا، فیزیک و زبان های مدرن دارای رتبه بسیار خوبی در سطح جهانیست، دانشگاه دولتی TOMSK می باشد به طوری که رتبه 11 را در رنکینگ EECA در سال 2018 میلادی از آن خود کرد، در حال حاضر تعداد دانشجویان این دانشگاه معتبر، 23 هزار نفر می باشد. دانشگاه ملی تحقیقات هسته ای MEPhl، دانشکده روابط بین الملل مسکو، دانشگاه پژوهش های ملی، دانشگاه فنی مهندسی دولتی BAUMAN، دانشگاه ملی پلی تکنیک و پژوهشی tomsk و همچنین دانشگاه پلی تکنیک سنت پترزبورگ نیز از بهترین و معتبرترین دانشگاه های روسیه هستند که در سطح جهانی نیز از رتبه های بسیار خوبی برخوردارند و پذیرش گرفت از آنها شرایط خاصی را می طلبد.


شهریه دانشگاهای روسیه

شهریه دانشگاه های روسیه بسته به شهر و رشته انتخابی و همچنین درجه اعتبار کشوری و جهانی دانشگاهی که قصد تحصیل در آن را دارید، متفاوت است، برای مثال شهریه دانشگاه های مستقر در شهرهای بزرگی مانند سنت پترزبورگ و مسکو در مقایسه با شهرهای کوچک بالاتر است، ولی به طور متوسط شهریه دانشگاه ها برای رشته های غیر پزشکی بین 3 تا 5 هزار دلار و برای رشته های علوم پزشکی بین 5 تا 10 هزار دلار متغیر است که این مبلغ در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی و آمریکا بسیار ناچیز است، از این رو تحصیل پزشکی در روسیه در سال های اخیر بسیار مورد استقبال ایرانی ها و سایر دانشجویان بین المللی علاقه مند به رشته های پزشکی قرار گرفته است.


هزینه تحصیل در روسیه

همانطور که گفتیم هزینه تحصیل در روسیه در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی و آمریکا و کانادا، حتی برخی کشورهای آسیایی بسیار پایین تر است و همین باعث جذب بسیاری از دانشجویان بین المللی در سال های اخیر شده است، ولی متقاضیان تحصیلات تکمیلی در روسیه باید برای اخذ پذیرش، مدارکی از قبیل مدرک زبان روسی، انگلیسی و یا فرانسوی ارائه دهند. همانطور که در بالا گفته شد شرایط تحصیل در روسیه در مقاطع مختلف، متفاوت است، برای مثال طول دوره کارشناسی، 4 سال و طول دوره ارشد نهایتا 2 سال می باشد.

یکی از مزایای ویزای تحصیلی روسیه ، اعتبار بالای مدارک دانشگاهی این کشور در جهان است و با فارغ التحصیل شدن از یکی از دانشگاه های معتبر روسیه می توانید در همه کشورهای دنیا مشغول به کار شوید. در بالا گفتیم که شهریه دانشگاه ها و هزینه تحصیل در روسیه بسته به رشته و شهر انتخابی متفاوت و متغیر است و به طور متوسط بین 3 تا 10 هزار دلار در سال می باشد، در صورتی که بخواهید در روسیه به زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی تحصیل کنید، باید در حدود هزار دلار بیشتر از کسانی که به زبان روسی در این مقطع تحصیل می کنند، بپردازید.


هزینه های مختلف زندگی در روسیه

دانشجویان بین المللی که متقاضی اخذ ویزای تحصیلی روسیه هستند، علاوه بر هزینه های تحصیل در روسیه باید هزینه های مختلف زندگی در این کشور را نیز بپردازند که عبارتند از هزینه های خورد و خوراک، مسکن و خوابگاه، پوشاک، حمل و نقل و بسیاری از هزینه های جانبی از قبیل هزینه اینترنت و تفریحات و در صورت نداشتن بورسیه تحصیلی ممکن است با مشکلاتی هم مواجه شوند، ولی به طور کلی هزینه های زندگی به استثنای هزینه پوشاک در مقایسه با کشورهای اروپایی و آمریکا پایین تر است. برای مثال برای صرف یک وعده کامل غذایی در یک رستوران متوسط باید بین 12 تا 35 دلار پرداخت، ولی در صورتی که خودتان آشپزی کنید، به راحتی می توانید هزینه های زندگی را تا حد زیادی کاهش دهید، به عبارتی می توانید با 25 دلار وارد سوپر مارکت شوید و تمامی مایحتاج روزانه از قبیل، شیر، نان، برنج، تخم مرغ، گوشت و مرغ، پنیر، پیاز و سیب زمینی، گوجه فرنگی و میوه و سبزیجات را برای کل هفته خریداری کنید.


اخذ ویزای تحصیلی روسیه

همانطور که میدانید بعد از اخذ پذیرش دانشگاهی باید نسبت به اخذ ویزای تحصیلی روسیه اقدام کرد، برای ویزای تحصیلی روسیه باید مدارکی از قبیل اصل و کپی پاسپورت معتبر و امضا شده متقاضی با حداقل دو صفحه خالی برای چسباندن ویزا، اصل دعوت نامه رسمی جهت ورود به روسیه، اصلی و کپی نامه پذیرش دانشگاه، عکس متقاضی در ابعاد 5*3 در 5*4، گواهی منفی بودن آزمایش اچ آی وی، گواهی رسمی رضایت والدین در صورت زیر 18 سال بودن متقاضی، مدارک تحصیلی دبیرستان و دانشگاه، نامه تمکن مالی با تاییدیه بانک مورد نظر به سفارت روسیه ارائه گردد. لازم به ذکر است متقاضی باید هدف خود برای سفر و اخذ ویزای این کشور را به طور کامل و شفاف به آفیسر پرونده توضیح دهد و با ارائه یک انگیزه نامه او را کاملا توجیه کند. برای تضمین دریافت ویزا و مجوز باید مدارک لازم به صورت کامل و بدون نقصی به سفارت ارائه گردد.


لطفا سوالات خود را پیرامون تحصیل و ویزای تحصیلی روسیه در پایین همین صفحه مطرح بفرمایید


مطالب و مقالات پیشنهادی زیر را در خصوص کشور روسیه مطالعه فرمایید

دانشگاه های روسیه مورد تایید وزارت بهداشت

مهاجرت به روسیه از طریق ثبت شرکت

مهاجرت به روسیه از طریق تحصیل

مدارک لازم برای تحصیل در روسیه

شرایط بورسیه تحصیلی در روسیه

مهاجرت به روسیه برای تحصیل

تحصیل دندانپزشکی در روسیه

مهاجرت به روسیه

اقامت روسیه

اپلای روسیه



تحصیل پزشکی در روسیه

بدون کنکور بودن تحصیل پزشکی در روسیه در برخی دانشگاه ها میتواند خبر خوبی برای متقاضیان دانشگاه های بین المللی باشد. فدراسیون روسیه هر ساله تعداد زیادی دانشجوی بین المللی را جذب می کند. با توجه به سیاست دولت روسیه، تحصیل در رشته های پزشکی برای دانشجویان بین المللی بسیار مقرون به صرفه است. به غیر از این، روش پذیرش آسان که شامل پردازش سریع کارهای کاغذی و بدون آزمون ورودی در اکثر دانشگاه ها است.

تحصیل پزشکی در روسیه به دلیل کیفیت بالای تدریس و ارائه این رشته در دانشگاه های پزشکی روسیه از جمله انتخاب های متقاضیان تحصیل در روسیه است. دانشگاه های پزشکی روسیه در سطح جهان از اعتبار و سطح کیفیت بسیار بالایی برخوردارند. تقریبا در دانشگاه‌های پزشکی روسیه تمامی رشته‌های پزشکی ارائه می‌شود و این رشته‌ها در دانشگاه‌های مختلفی تدریس می‌شوند که در سراسر این کشور گسترده‌اند و این موضوع متقاضیان علاقه مند به تحصیل پزشکی را با انتخاب های متنوع و متعددی رو به رو میکند.

هزینه تحصیلی رشته پزشکی در روسیه نسبت به دیگر کشورها بسیار کمتر است و استانداردهای آموزشی در سطحی بسیار عالی می باشد از این رو دانشگاه های روسیه برای دانشجویان بین المللی بسیار قابل توجه است و باعث به وجود آمدن رقابت بین سایر دانشگاه های بین المللی شده است.

دانشگاه های پزشکی روسیه

تحصیل در روسیه از سطح علمی بالایی برخوردار است و در سطح بین المللی دارای اعتباراست. دانشگاه پزشکی سچنوا مسکو و دانشگاه لومونوسف مسکو از بهترین های پزشکی دنیا در این حوزه هستند. میتوانید با تحصیل تخصص دندانپزشکی در روسیه در دانشگاه مورد تایید ایران بعد از تحصیل به راحتی در ایران شروع به فعالیت کنید.

دانشگاه های پزشکی روسیه

تحصیل در دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت در کشور روسیه یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که متقاضیان باید برای تحصیل در این کشور مد نظر داشته باشند. دانشجویان باید قبل از نهایی کردن پذیرش، اقدام به بررسی دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در روسیه کنند. نام دانشگاه های برتر پزشکی روسه نیز یه در لیستی که هر سال توسط وزارت بهداشت منتشر میشود حضور دارند.

میتوان مطمئن بود که ارائه مدرک پزشکی اخذ شده از دانشگاه‌های پزشکی روسیه نه تنها در ایران که در بسیاری از کشور‌های دیگر از جمله کشور‌های اروپایی برای شما اعتبار به همراه خواهد داشت و در یافتن شغل کار شما را آسان می‌کند.


مزایای تحصیل در روسیه

امکان تحصیل در رشته های پزشکی و دندان پزشکی در روسیه به زبان انگلیسی و فرانسوی در روسیه فراهم است. اکثر دانشگاه های علوم پزشکی روسیه پیرو روش پذیرش ساده بدون آزمون ورودی برای دانشجویان خارجی هستند. و از طریق ارزیابی پرونده تحصیلی متقاضی،دانشجو می پذیرند.

هزینه های تحصیل و هزینه های زندگی در روسیه در مقابل دیگر کشور های اروپایی بسیار ارزان تر است.با توجه به معیارهای سازمان بهداشت جهانی و یونسکو، دوره های پزشکی روسیه تاییدیه جهانی دارند. همچنین برای دریافت پذیرش و تحصیل در رشته های پزشکی و دندان پزشکی در روسیه نیازی به مدرک آیلتس و تافل نیست.

در طی دوره کارآموزی، دانشجویان می توانند تجربه خوبی در زمینه بالینی در بیمارستان های دولتی در کنار بسیاری از متخصصان داشته باشند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر برای تحصیل در روسیهاین مطلب را بخوانید.


هزینه تحصیل پزشکی در روسیه

هزینه تحصیل در رشته های پزشکی و دندان پزشکی در دانشگاه های روسیه به نسبت سایر کشور های اروپایی به مراتب به صرفه تر است. تحصیل در این رشته ها حدود 6000 تا 9000 دلار سالیانه هزینه دارد و حتی هزینه های زندگی در روسیه نسبتا کمتر از سایر کشورهای توسعه یافته است.

هزینه های زندگی در روسیه با استناد به گزارش سازمان رفاه دانشجویی روسیه ماهانه 500 الی 700 دلار امریکا براورد شده است که این رقم در مقابل هزینه زندگی داتنشجویان در اروپا به مراتب پایین تر است.


هزینه و شهریه تحصیل پزشکی در روسیه با توجه به دانشگاه متفاوت خواهد بود. در فهرست ذیل هزینه های تحصیل در دانشگاه های برتر پزشکی در روسیه را گردآوری کرده ایم تا به وسیله آن افق بازتری از میانگین شهریه تحصیلی در این کشور پیش رو داشته باشید: 

1- دانشگاه دوستی ملل مسکو 

  • پزشکی به زبان روسی: 7500 دلار
  • پزشکی به زبان انگلیسی: 8500 دلار
  • دندان پزشکی به زبان روسی: 7500 دلار
  • دندان پزشکی به زبان انگلیسی: 8500 دلار

2- دانشگاه کازان

  • پزشکی به زبان روسی: 3800 دلار
  • پزشکی به زبان انگلیسی: 5500 دلار
  • دندان پزشکی به زبان روسی: 5500 دلار
  • دندان پزشکی به زبان انگلیسی: 3800 دلار

3- دانشگاه نووسیبرسک

  • شهریه دوره پزشکی: 4500 دلار

مهاجرت تحصیلی به آلمان

از مهم ترین دلایل علاقه دانشجویان برای ادامه تحصیل در کشور آلمان، رایگاه بودن تحصیل در این کشور بزرگ و پیشرفته از نظر صنعتی است. تحصیل در کشور آلمان به زبان آلمانی رایگان است و این موضوع بتعث شده تا هر ساله دانشجویان بسیاری از سر تا سر جهان متقاضی مهاجرت تحصیلی به آلمان باشند. داشتن مدرک زبان آلمانی از اصلی ترین شرایط تحصیل در آلمان است. در صورتی که شخص علاقه به ادامه تحصیل به زبان انگلیسی در آلمان داشته باشد می تواند با داشتن مدرک زبان انگلیسی از دانشگاه های خصوصی و غیر رایگان آلمان، در صورت دارا بودن شرایط پذیرش بگیرد.

قانون جدید درباره وقت سفارت آلمان برای ویزای تحصیلی

بر اساس قوانین جدید کشور آلمان، دارندگان بورسیه تحصیلی و پذیرفته شدگان در فرصت مطالعاتی، دوره دکترا و دوره فوق لیسانس با مدرک زبان در زمانی بسیار کوتاه تر نسبت به سایر متقاضیان می توانند مصاحبه سفارت را انجام دهند. زمان اعلام شده جدید برای انجام مصاحبه بین 3 تا 4 هفته می باشد.


مهاجرت تحصیلی به آلمان از طریق تحصیل در مدارس

مهاجرت تحصیلی به آلمان

اولین قدم برای مهاجرت تحصیلی به آلمان از طریق تحصیل در مدارس، آشنایی با سسیستم آموزشی این کشور است. کودکان در آلمان از سن 3 تا 6 سالگی می توانند به مهدکودک ها بروند و پس از آن، 4 سال تحصیل پایه در مقطع ابتدایی برای همه کودکان اجباری می باشد. پس از اتمام سال چهارم ابتدایی دانش آموزان به یکی از سه نوع مختلف مدرسه زیر، با توجه به توانایی ها و استعداد هایشان و با سطوح علمی متفاوت می روند و ادامه تحصیل می دهند.

  • Hauptschule: این مدرسه برای دانش آموزانی است که نمرات 5 تا 9 را کسب می کنند و تا سن 18 سالگی در این مدارس به ادامه تحصیل می پردازند. این مدارس به مدارس فنی و حرفه ای شباهت دارند و مخصوص دانش آموزانی می باشد که از توانایی علمی کمتری برخوردارند و تحصیل همزمان با دوره های کارآموزی همراه می باشد.
  • Realschule: این مدارس مناسب دانش آموزانی می باشد که نمرات 5 تا 10 را کسب می کنند و می توانند پس از اتمام تحصیل دوره های کارآموزی را سپری کنند و یا با ادامه تحصیل در مدارس دیگر به دانشگاه ورود پیدا کنند.
  • Gymnasium: این مدارس اختصاص به کسانی دارد که نمرات 10 تا 13 را کسب می نمایند و قصد ادامه تحصیل در بهترین رشته های دانشگاهی را دارند و پس از اتمام تحصیل در این مدارس باید در یک آزمون مشابه آزمون سراسری شرکت کنند و در صورت قبول شدن در آزمون به دانشگاه های عالی آلمان وارد شوند.

هزینه های این مدارس بسیار متغیر می باشد و می توان هزینه سالیانه تحصیل در مدارس خصوصی و شبانه روزی کشور آلمان را 30 هزار یورو تخمین زد.


مهاجرت تحصیلی به آلمان در مقطع کارشناسی

گام اول برای افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی به آلمان و ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی در این کشور را دارند، دریافت پذیرش از یکی از دانشگاه های آلمان می باشد. کیفیت با توجه به بالا بودن سطح آموزش در کشور آلمان طبیعی است که دانشجویان بین المللی علاقه زیادی به تحصیل در این کشور داشته باشند. برای مهاجرت تحصیلی به آلمان در مقطع کارشناسی باید این امر را در نظر داشت که از سال دریافت مدرک دیپلم نباید بیشتر از 4 یا 5 سال گذشته باشد. در واقع گپ تحصیلی برای اخذ پذیرش نکته ی حائز اهمیتی است که متقاضیان مهاجرت تحصیلی به آلمان باید در نظر داشته باشند. برای ورود به دانشگاه های رایگان آلمان داشتن مدرک حداقل b1 زبان آلمانی مورد نیاز است و فرد متقاضی مهاجرت تحصیلی به آلمان در صورت اخذ پذیرش می بایست پس از ورود به آلمان ابتدا سطح زبان خود را تقویت کند و مدرک b2 زبان آلمانی را اخذ نماید و پس از آن می تواند وارد دانشگاه شود.

زمان دوره کارشناسی در آلمان 4 ساله می باشد و فرد در حین تحصیل اجازه کار پاره وقت (20 ساعت در هفته) خواهد داشت. تحصیل رایگان در آلمان بدین منظور نیست که تحصیل کاملا به صورت رایگان باشد و دانشگاه های رایگان آلمان سالیانه مبلغ بسیار کمی حدود 700 تا 800 یورو از دانشجو اخذ می کنند. برای ادامه تحصیل به زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی در آلمان، فرد متقاضی باید مدرک آیلتس حداقل 6 را اخذ نماید. شهریه دانشگاه های خصوصی در آلمان از سالیانه 12 الی 13 هزار یورو تا 20 هزار یورو بسته به رشته و شهر و دانشگاه متفاوت می باشند. یکی از اصلی ترین مدارک مورد نیاز برای صدور ویزای دانشجویی آلمان، نامه تمکن بانکی می باشد که این نامه تمکن نشان دهنده این موضوع می باشد که دانشجو هزینه های تحصیل و زندگی یک سال اول را تامین می کند. این هزینه ها توسط دولت آلمان برای یک فرد حدودا ماهیانه 750 یورو تخمین زده شده است.


مهاجرت تحصیلی به آلمان در مقطع کارشناسی ارشد

مهاجرت تحصیلی به آلمان

داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی از دانشگاه های معتبر ایران یکی از مهمترین نکاتی است که مورد سوال بسیاری از علاقه مندان مهاجرت تحصیلی به آلمان در مقطع کارشناسی ارشد است. اینکه مدرک شما از چه دانشگاهی از ایران باشد برای مهاجرت تحصیلی به آلمان بسیار نکته مهم و حائز اهمیتی است، امروزه دانشگاه های آلمان به دانشگاه هایی نظیر پیام نور و علمی کاربردی کمتر رغبت نشان داده و تنها در بعضی از دانشگاه های این کشور برای آنان پذیرش ارائه می کنند طول دوره مقطع کارشناسی در آلمان می تواند 1 ساله، 1 سال و نیمه وحتی 2 ساله باشد. طول مدت تحصیل کاملا به رشته و ترم های دانشگاه بستگی دارد. افرادی که دارای مدرک لیسانس بوده و گپ تحصیلی آن ها بیشتر از 5 سال نیست، می توانند برای مهاجرت تحصیلی به آلمان در مقطع کارشناسی ارشد اقدام کنند.

مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش در آلمان در مقطع فوق لیسانس طبق لیست زیر می باشد.

  • پاسپورت
  • انگیزه نامه
  • مدرک زبان
  • اصل و ترجمه تمامی مقاطع تحصیلی شامل دیپلم و پیش دانشگاهی و لیسانس به همراه ریز نمرات آن ها
  • نامه تمکن مالی
  • نامه و رزومه کاری در صورت داشتن سابقه کار

مهاجرت تحصیلی به آلمان در مقطع دکتری

دریافت  پذیرش از مقطع دکتری امر نسبتا مشکلی می باشد. برای این کار شخص در مقطع دکتری باید در صورت داشتن رزومه قوی برای پیدا کردن یک استاد راهنما اقدام کند و پس از مذاکره با استاد راهنما و در صورتی که استاد راهنما فرد متقاضی را قبول کند، وی می تواند در مقطع دکتری پذیرش خود را اخذ نماید. داشتن رزومه قابل قبول بدین منظور می باشد که دانشجو حتما باید حداقل سه یا چهار مورد مقاله های ISI، سابقه کارهای تحقیقاتی و پژوهشی، معدل بالا در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس، مدرک زبان در سطح مطلوب و توصیه نامه و انگیزه نامه قوی داشته باشد. معمولا  تحصیل در مقطع دکتری در آلمان 4 سال به طول می انجامد.

بورسیه تحصیلی آلمان

کشور آلمان هرساله و با توجه به سطح درامد و شایستگی دانشجویان اقدام به اعطا بورس های مختلفی میکند. متقاضیان مهاجرت تحصیلی به آلمان باید این نکته را در نظر داشته باشند که اخذ بورسیه تحصیلی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد امر بسیار مشکلی می باشد. اما این موضوع در مقطع دکتری و با توجه به رزومه قوی و قابل قبول شخص امکان پذیر است. در کشور آلمان بورس های مختلف و توسط سازمان DAAD اعطا میشود.


هزینه های تحصیل و زندگی در آلمان

مهاجرت تحصیلی به آلمان

تحصیل رایگان در صورت تحصیل به زبان آلمانی از ویژه گی های سیستم آموزشی کشور آلمان است.

در کنار الزام ارائه تمکن مالی به سفارت آلمان برای اخذ ویزا، متقاضی باید آمادگی برای هزینه های دیگری نیز داشته باشد.

هزینه های زندگی برای افرادی که می خواهند مهاجرت تحصیلی به آلمان داشته باشند، بسته به نوع و سبک زندگی فرد و عوامل دیگر متغیر می باشد. به طور میانگین هزینه های زندگی در آلمان برای یک نفر ماهیانه 700 تا 1000 یورو متغیر می باشد.

کار دانشجویی همزمان با تحصیل:

دانشجویان مشغول به تحصیل در کشور آلمان این امکان را دارند که هفته ای 20ساعت حق کار داشته باشند. این موضوع میتواند تا حد زیادی در تامین مخارج زندگی دانشجو تاثیرگذار باشد که ساعتی از 8 تا 12 یورو درآمد خواهند داشت.

برای مطالعه بیشتر در زمینه تحصیل در آلمان اینجا کلیک کنید.


بررسی ویزای همراه آلمان

مهاجرت تحصیلی به آلمان

دانشجویان پس از شروع تحصیل در دانشگاه های آلمان میتوانند درخواست ویزای ویزای همراه ثبت کنند، منظور از همراه همسر و فرزند زیر 18 سال متقاضی می باشد.

از جمله مدارک مورد نیار میتوان به اثبات تمکن مالی، زبان a1 و اثبات محل سکونت اشاره کرد.

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای تحصیلی آلمان

  • پاسپورت
  • 2 فرم تکمیل شده درخواست ویزا
  • 2 قطعه کس با پشت زمینه طوسی در اندازه 35 در 45 میلی متر
  • پذیرش دانشگاه
  • اصل و ترجمه مدارک تحصیلی به همراه ریز نمرات
  • نامه تمکن مالی
  • بیمه دانشجویی با حداقل 3 ماه اعتبار
  • انگیزه نامه
  • مدرک پرداخت هزینه بررسی پرونده توسط سفارت به مبلغ 60 یورو
  • مدرک زبان آلمانی
  • در صورت داشتن پذیرش از دانشگاه های دولتی

مقالات و مطالب مرتبط زیر را جهت مطالعه بیشتر به شما پیشنهاد میکنیم:

هزینه تحصیل در آلمان

دانشگاه های آلمان

ویزای تحصیلی آلمان

بورسیه تحصیلی آلمان

تحصیل پزشکی در آلمان

کار در آلمان