سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تحصیل در مدارس کانادا

با توجه به اینکه مدارس کانادا به صورت یکپارچه و یا فدرالی اداره نمیشوند، طبیعیست که قانون کلی و یکدستی بر مدارس حاک نیست و هر استان قوانین و شرایط خاص خود را دارد، البته این سیستم ها تا حدودی مشابه یکدیگرند . شروع کار  مدارس کانادا حدودا از ابتدای ماه سپتامبر بوده و در معمولا در ماه ژوئن مدارس به کار خود پایان داده و سال تحصیلی تمام میشود. کودکان در کانادامعمولا از سن 5 سالگی وارد مراحل تحصیل شده و در این سن ابتدا وارد مهد کودک می شوند و از شش سالگی وارد سال اول ابتدایی می شوند . تحصیل در کشور کانادا در سن 17 – 18 سالگی با اتمام سال دوازده دبیرستان به پایان می رسد. سیستم کلی آموزشی کانادا به صورت واحد های اجباری و اختیاری میباشد که معمولا انگلیسی ، ریاضیات ، فیزیک ، شیمی و … جزو دروس اجباری میباشند.


مدارس دولتی کانادا

مدارس کانادا

تحصیل در مدارس کانادا برای دانش آموزان بین المللی با هزینه سالانه حدود 11 تا 15هزار دلار می باشد . به طبع شهریه در مدارس ابتدایی کمتر و در دبیرستان ها بیشتر است .

باید توجه داشت که اگر قصد دریافت ویزای همراه والدین در کنار ویزای تحصیلی فرزندتتان را دارید، ثبت نام در مدارس دولتی میتواند ریسک ویزای همراه را افزایش دهد.

برای مطالعه مطالب بیشتر در مورد روش های مهاجرت به کانادا اینجا کلیک کنید.


مدارس خصوصی کانادا

مدارس کانادا

کیفیت و فضای آموزشی مناسب از ویژگی های مدارس خصوصی کانادا به شمار میرود، ضمن اینکه برخی ارز مدارس خصوصی کانادا به صورت شبانه روزی(Boarding school) میباشند به طبع محل سکونت دانش آموزان در محوطه مدرسه قرار دارد. به لحاظ امنیت و امکانات و سطح آموزشی این مدارس انتخاب خوبی برای دانش آموزان به شمار میرود.

شهریه انواع مدارس خصوصی در کانادا با احتساب هزینه خوابگاه ، غذا ، بیمه ، یونیفورم و باقی هزینه های جاری تحصیلی رقمی معادل 19 تا 38 هزار دلار میباشد.


خدمات ارائه شده توسط اپلای من برای علاقه مندان تحصیل در کانادا

  • مشاوره و انتخاب مدرسه
  • اخذ پذیرش از مدارس
  • کمک به پرداخت شهریه
  • اقدام برای گرفتن قیم قانونی دانش آموززیر 18 سال
  • اخذ ویزا برای دانش آموزان
  • هماهنگی برای خدمات پس از ورود به کشور کانادا
  • اخذ ویزا برای والدین

دوره های تابستانی مدارس و همراهی والدین با دانش آموزان

مدارس کانادا

برخی مدارس خصوصی کانادا اقدام به برگزاری دوره های کوتاه مدت تابستانی میکنند که دوره ها این فرصت را فراهم می کند که دانش آموزان به همراه با یکی از والدین خود با محیط و کیفیت آموزشی مدارس بیشتر آشنا شوند. ضمن اینکه آموزش همراه با تحصیل در افزایش سطح زبان دانش آموز و فراگیری تجربیات مفید در کنار دانش آموزان از سایر ملل میتواند بسیار مفید واقع شود.

زمان این دوره های تابستانی:

  • دوره های سه هفته ایی از 4 تا 24 آگوست
  • دوره های چهار هفته ایی از 4 آگوست تا 31 آگوست

هزینه های این دوره های تابستانی:

  • هزینه دوره های سه هفته ایی حدود 4400 دلار کانادا
  • هزینه دوره های چهار هفته ایی حدود 5000 دلار کانادا

توجه داشته باشید پرداخت مبالغ فوق شامل خدماتی مانند خوابگاه ، سه وعده غذا + یک وعده عصرانه ، بیمه دانش آموزی ، ترانسفر فرودگاهی ، کلاس های آموزشی ، تفریحات و گردش های علمی و دریافت گواهی نامه نیز میگردد.


جهت مطالعه بیشتر در زمینه تحصیل در کانادا اینجا کلیک کنید.

پیشنهاد میکنیم مطالب مرتبط زیر را نیز درباره انواع روش های تحصیل در کانادا مطالعه فرمایید.

کالج های کانادا

تحصیل پزشکی در کانادا

راهنمای اخذ ویزای توریستی 5 ساله کانادا

هزینه تحصیل در کانادا

مهاجرت به کانادا