سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بورسیه استانی ایتالیا

تحصیل در ایتالیا در کنار تمام مزایایی که برای متقاضیان در بر دارد، این امکان را به دانشجویان میدهد تا از انواع بورسیه ها و کمک هزینه های زندگی و تحصیل بهره مند شوند. در بین بورسیه های تحصیلی ایتالیا بورسیه استانی ایتالیا یا (DSU) بیشتر از باقی بورسیه های تحصیلیی ایتالیا متقاضی دارد و در عین حال سهل الوصول تر است. همانطور که از نام آن پیدا است ارائه دهنده بورسیه تحصیلی استانی ایتالیا، استان محل تحصیل دانشجو میباشد. در ادامه مقاله به نکاتی درباره میزان بورسیه استانی ایتالیا (DSU) ، شرایط در یافت آن و نکات کلیدی در اخذ این نوع از بورسیه خواهیم پرداخت.

شرایط مورد نیاز برای دریافت بورسیه استانی ایتالیا

بورسیه استانی ایتالیا (DSU) برخلاف باقی بورسیه های تحصیلی الزامی بر صلاحیت تحصیلی و شرط ممتاز بودن ندارد و ملاک آن شرایط و بضاعت مالی متقاضی است. به این صورت که در صورتی که متقاضی دریافت بورسیه DSU بتواند ملاک های استان محل تحصیل خود را به آنها ثابت کند بورسیه به وی تعلق خواهد گرفت. در ادامه به شرایط مورد نیاز برای دریافت بورسیه تحصیلی استانی ایتالیا خواهیم پرداخت.

فاکتور های مهم در دریافت بورسیه تحصیلی استانی

برای تعیین صلاحیت دریافت بورسیه استان ها از عددی به نام عدد ایزه استفاده میکنند، به این صورت که هر مقدار عدد ایزه یا دهک درامدی متقاضی پایین تر باشد شانس دریافت بورسیه استانی برای شخص بالاتر است. در محاصبه عدد ایزه نکات ذیل حائز اهمیت هستند:

  1. میزان درآمد سالانه سرپرست متقاضی و یا خود او
  2. تعداد افرادی که تحت تکفل شخص متقاضی هستند.
  3. در صورت داشتم خانه شخصی متراژ خانه و در صورتی که منزل اجاره ای می باشد میزان هزینه اجاره ماهانه خانه.
  4. جهت دریافت بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی، داشتن حداکثر سن 28 سال الزامی است و حداکثر سن برا تحصیل در مقطع ارشد و دکتری، 30 سال است و برای گذراندن دوره های آموزشی و تحقیقات زیر نظر دانشگاه افراد حداکثر بایستی 40 سال سن داشته باشند.
شرایط مورد نیاز برای دریافت بورسیه استانی ایتالیا

بورسیه استانی ایتالیا به تمام دانشجویان دارای شرایط ذکر شده و در تمام مقاطع تحصیلات عالی ارائه میشود.

*در ازای دریافت بورسیه تحصیلی استانی کشور ایتالیا (DSU) شما هیچ گونه تعهدی نه در قبال برگشت پول و نه در قبال دولت ایتالیا نخواهید داشت و صرفا تعهد میکنید که واحد های درسی هر ترم را تمام و کمال به اتمام برسانید*


شرایط بورسیه استانی ایتالیا (DSU)

میزان بورسیه تحصیلی DSU

بورسیه استانی ایتالیا در حالت کلی و در تمام استانها مبلغی در حدود 5200 یورور به انضمام از 10 تا 90 درصد تخفیف در شهریه دانشگاه به دانشجو ارائه میده.

این بورسیه در صورتی که به صورت کامل اهدا شود این قابلیت را دارد تا تقریبا تمام هزینه های دانشجو را پوشش دهد. این در حا لی است که هزینه زندگی و اجاره مسکن یا خوابگاه در ایتالیا با توجه به استان و شهری که دانشجو در آن قصد تحصیل دارد به شرح ذیل است:

هزینه اجاره خانه در ایتالیا از حداقل ماهی 200 یورو شروع و به نسبت محله و متراژ و تعداد اتاق ها بالاتر میرود. معمولاً دانشجویان برای مدت 10 ماه در هر سال تحصیلی منزل را اجاره میکند، در نتیجه این بورسیه هزینه سالانه سکونت دانشجو را به طور کامل تحت پوشش خود قرار میدهد و اگر هزینه های مربوط به منزل به طور اقتصادی مدیریت شود این امکان وجود دارد که مقداری از مبلغ بورسیه برای دانشجو باقی بماند.

دانشجویان این امکان را دارند تا همزمان با اقدام برای بورسیه، استفاده از خوابگاه وکارت غذا را نیز درخواست دهند که در این شرایط مبلغ آن از مبلغ کل بورسیه کسر خواهد شد.

ددلاین دریافت بورسیه تحصیلی استانی

مهلت زمان ارسال درخواست و دربافت مبلغ بورسیه استانی ایتالیا به نسبت هر دانشگاه تفاوت دارد اما می توان گفت که واریز مبالغ بورسیه، از آغاز ترم تحصیلی با تاخیر حدود 20 هفته ای همراه است. دانشجو جهت دریافت هزینه های تحصیلی، باید در فواصل زمانی بین ماه سپتامبر تا اکتبر درخواست خود را اعلام و مدارک مورد نظر را ارسال نماید تا واجد شراط بورسیه استانی ایتالیا شود.

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی ایتالیا

برای دریافت بورسیه تحصیلی ایتالیا باید شرایط و معیارهای خاصی را داشته باشید. به طور کلی مدارک لازم برای بورسیه تحصیلی ایتالیا عبارتند از: رزومه تحقیقاتی بسیار قوی، مدرک آیلتس با نمره حداقل 7، داشتن دو یا سه مقاله در  ISI و توصیه نامه از حداقل دو استاد در ایران. برای اینکه بتوانید در مقطع دکتری، بورسیه بگیرید باید یک استاد راهنما در ایتالیا که قبلا با شما مصاحبه کرده و مایل به همکاری با شما در یک پروژه علمی است، داشته باشید. سن متقاضی یکی دیگر از شرایط اخذ بورسیه تحصیلی ایتالیا است و معمولا این بورسیه ها به افراد زیر 30 سال اعطا می شوند.


مقالات و مطالب مرتبط زیر را جهت مطالعه بیشتر به شما پیشنهاد میکنیم:

تحصیل در ایتالیا

شرایط تحصیل در ایتالیا

هزینه تحصیل در ایتالیا

تحصیل پزشکی در ایتالیا


گروه مهاجرتی اپلای‌من
تهران،خیابان ولی عصر،بالاتر از ظفر،برج کیان،طبقه15
شنبه تا چهارشنبه، ساعت 9 تا 18پنجشنبه‌ها، ساعت 9 تا 14